پاورلیفتر

بدان که خداوند بر همه چیز آگاه است . پس بنگر که چگونه باید باشی ...

پاورلیفتر

بدان که خداوند بر همه چیز آگاه است . پس بنگر که چگونه باید باشی ...

معرفی قهرمانان بزرگ پاورلیفتینگ جهان

اد کوان . نابغه ی حرکت لیفت .

در دنیای پاورلیفتینگ بودند پاورلیفتر هایی که استعداد و در واقع تخصص خودشون رو در یه حرکت نشون دادند . همه فرد هاتفیلد (‌که معرفیش قبلا انجام شد )‌ رو با اسکوات و تبحر فوق العادش در این حرکت میشناسند و یا اسکوات مندلسون رو متخصص پرس سینه میدونن . ولی نام یه پاورلیفتر هست که بار ها به عنوان نابغه حرکت لیفت برده شده .

صحبت از پاورلیفتر آمریکایی است که در اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90 مطرح شد وحتی در اواخر دوران حرفه ایش تونست در اوج باشه و رکوردهای خارق العاده ثبت کنه .

اد کوان رکوردشکنی خودش رو در سال 1985 و در دسته وزنی 90 کیلوگرم آغاز کرد .

او تونست در مسابقات جهانی این سال وزنه 390 کیلوگرمی رو لیفت کنه و نوید از حضور یه لیفتر تخصصی در بین پاورلیفتر ها بده .

6 سال زمان لازم بود تا اد کوان طرفدارانش رو دوباره شاد کنه . مسابقات سال 1991 عرصه رکورد شکنی مجدد اد بود و در این سال تونست در حالی وزنه 410 کیلوگرمی رو لیفت کنه که اینبار در دسته وزنی 100 کیلوگرم مسابقه میداد ولی در همین وزن نیز لیفت کردن چنین وزنه ای اعجاب انگیز بود.

ضمن اینکه رکورد بیشترین مجموع کل مسابقات در این دسته وزنی نیز در اختیار اد قرار گرفت . اد تونست مجموع 5/1092 کیلوگرم رو از خودش به جای بزاره .

مسابقات سال 1998 ... اد دیگه کم کم به پایان دوره حرفه ایش نزدیک میشد . ولی تمریناتش نشون میداد که خودش رو برای قهرمانی مجدد آماده کرده . شاید این آخرین قهرمانی او بود ...

اد که در این سال نسبت به دو دوره گذشته سنگین تر شده بود اینبار در دسته 110 کیلوگرم مسابقه داد . در این مسابقات نیز رکورد بیشترین لیفت رو از آن خودش کرد ولی نتونست رکورد قبلی خودش که سال 1991 در دسته 100 کیلوگرم به جا گذاشته بود رو ارتقا بده و به ثبت 5/402 کیلوگرم بسنده کرد .

به هر حال ... اد کوان نامش 4 بار در لیست نام آوران و رکورد داران پاورلیفتینگ جهان قرار گرفته .

سه بار رکورد دار حرکت لیفت در اوزان 90 و 100 و 110 کیلوگرم و یک عنوان رکورددار مجموع سه حرکت در دسته 100 کیلوگرم نام اد کوان رو نه فقط به عنوان متخصص لیفت بلکه به عنوان یه پاورلیفتر قدرتمند برای همیشه در ذهن اهالی پاورلیفتینگ جای داده .