پاورلیفتر

بدان که خداوند بر همه چیز آگاه است . پس بنگر که چگونه باید باشی ...

پاورلیفتر

بدان که خداوند بر همه چیز آگاه است . پس بنگر که چگونه باید باشی ...

ایران . قدرت اول پاورلیفتینگ آسیا

تیم ملی پاورلیفتینگ کشورمون باز هم گل کاشت و تو مسابقات قهرمانی آسیا در کشور کره به مقام اولی دست پیدا کرد .

البته نتایج کاملش هنوز حتی تو سایت های زیر هم اعلام نشده :

فدراسیون جهانی پاورلیفتینگ و فدراسیون پاورلیفتینگ آسیا 

ولی به صورت پراکنده تونستم بعضی نتایج رو ( لااقل نتایج پاورلیفتر های خودمون ) پیدا کنم !

جواد بشکوه ، ملی پوش دسته 67.5 تیم پاورلیفتینگ کشورمان با مهار 655 کیلوگرم در سه حرکت اسکات ، پرس سینه و لیفت ، مدال طلای مسابقات آسیایی تایبگ رو به دست آورد . این ملی پوش کشورمون در سکات با 260 کیلوگرم ، در پرس سینه با 145 کیلوگرم و با لیفت وزنه 250 کیلوگرمی با اختلاف زیادی از سایر رقبا در جایگاه اول قرار گرفت .

هادی فرشباف ابراهیمی هم در دسته 75 کیلوگرم جوانان موفق شد با حد نصاب 667 کیلوگرم پس از ورزشکاری از ژاپن به مقام دوم این پیکار ها دست پیدا کنه .
هادی فرشباف ابراهیمی تونست با اسکات 290 کیلوگرم ، 130 کیلوگرم پرس سینه و با لیفت 247.5 کیلوگرم به مدال نقره این پیکار ها دست پیدا کنه .

در دسته جوانان علیرضا شایان نیکو تونست در وزن 82.5 کیلوگرم با مجموع 645 کیلوگرم مقام اول این رده سنی را به دست بیاره . علیرضا شایان نیکو ، جوان تهرانی عضو تیم ملی تونست با 230 کیلوگرم اسکات ، 165 کیلوگرم پرس سینه و با لیفت کردن وزنه 250 کیلوگرمی ، بالاتر از سایر رقبای قدرتمندش ، بر سکوی اول بایسته .

در مسابقات دسته 75 کیلوگرم پاورلیفتینگ آسیا ، حسن رحیمی تونست با مجموع 775.2 کیلوگرم مقام اول آسیا را در این وزن به دست بیاره . حسن رحیمی امروز با 200 کیلوگرم پرس سینه ، 300 کیلوگرم اسکات و 277.5 کیلوگرم لیفت تونست فراتر از سایر رقبا مدال طلای آسیا رو به گردن بیاویزه . حسن رحیمی امروز دو بار هم سعی در شکستن رکورد آسیا داشت اما به دلیل تغییر دسته و کاهش 8 کیلوگرمی وزنش برای رسیدن به وزن 75 کیلوگرم دچار افت بدنی و قدرتی شده بود .

مقصود ستارزاده ورزشکار پیشکسوت تیم ملی پاورلیفتینگ هم طلای این دوره از مسابقات در وزن 90 کیلوگرم مردان را در رده سنی بالای 60 سال از آن خود کرد . ستارزاده در حالی این طلا رو ازآن خودش کرد که قبل از اعزام میزان آمادگیش رو بالا ارزیابی نکرده بود ولی در مسابقات آسیایی کره جنوبی ثابت کرد که از نظر آمادگی جسمانی در آسیا بی رقیب بوده ...

 

در مسابقات دسته اول پیشکسوتان موسوم به مستر یک در وزن 90 کیلو گرم ، تیم ملی ایران دو مدال خوش رنگ به دست آورد . دکتر حسین فرزانه فرد و اسماعیل جوادی امروز فراتر از سایر رقبا تونسنتد به ترتیب مدال های طلاو نقره این رده از مسابقات دست پیدا کنند . دکتر حسین فرزانه فرد امروز تونست با اسکات 270 کیلوگرم ، پرس سینه 205 کیلوگرم و با لیفت هالتر 235 کیلوگرمی مقام اول این دوره از مسابقات رو به دست بیاره .

 

احمد بهرامی ملی پوش وزن 67.5 تیم پاورلیفتینگ ایران در تایبگ ،  در دسته پیشکسوتان مقام سوم آسیا و مدال برنز این دوره از مسابقات را از آن خود کرد . احمد بهرامی متولد شهرستان بم است و در زلزله سال 1382 این شهر 4 فرزند خودش رو از دست داد . وی با پشت کار بسیار با وجود محدودیت های پس از زلزله یک باشگاه بدنسازی را در شهر بم راه اندازی کرد و در عین مربیگری در این شهرستان ، با تمرینات فراوان قدرت خود را در مسابقات کشوری به رخ حریفان کشید و امروز در مسابقات آسیایی تایبگ با حضور سران قدرتمند پاورلیفتینگ دنیا ، مدال برنز این قاره را از آن خود کرد .  

اما مانی خسروی ملی پوش دسته اول پیشکسوتان ( مستر یک ) موفق شد با مجموع 680 کیلوگرم در سه حرکت ، مدال طلای این دسته را از آن خودش کنه .
مانی خسروی امروز در پرس سینه با 172.5 کیلوگرم ، در اسکوات با 250 کیلوگرم و با لیفت هالتر 257.5 کیلوگرمی تونست با اختلاف خوب مدال طلای آسیا را به گردن بیاویزه .  
خسروی علاوه بر شرکت در این دوره از پیکارها ، مربی همراه تیم ملی پاورلیفتینگ هم هست .

در دسته 82.5 گروه یک پیشکسوتان موسوم به مستر یک رضا جعفری پس از ورزشکاران ازبکستان و کره در جایگاه سوم ایستاد . انتظارات از رضا جعفری بسیار فراتر از مدال برنز آسیا بود ولی دیر رسیدن وی به کاروان کره و اشتباه فاحشی که به دلایل مختلف در وزن کشی صورت گرفت این شانس رو ازش گرفت . رضا برای دسته 75 کیلوگرم که دسته اختصاصیش بود یک کیلو گرم اضافه وزن داشت و همین یک کیلوگرم باعث شد تا وی در دسته 82.5 قرار بگیره . 
هرچند که به هیچ عنوان نمیشه منکر درخشش خسروی در گروه مستر یک وزن 82.5 کیلوگرم به عنوان سبک وزن ترین شرکت کننده شد ولی مطمئنا این درخشش در دسته 75 کیلوگرم طلای آسیا رو برای ما به ارمغان می آورد و این در حالی است که یک کیلوگرم اضافه وزن را ورزشکاران حرفه ای می تونند در مدت کوتاهی رفع کنند و به سر وزن بیان همانطور که در مسابقات سال 1994 کشتی گیر ایرانی ، خادم توانست سه کیلوگرم اضافه وزن را با در آوردن تمام لباس ها و حتی تراشیدن سر خود جبران کنه‌!‌
به هر صورت رضا جعفری در میان غولان 82.5 آسیا یک مدال با ارزش را به ارمغان اورد که بسیار ارزشمنده .

 البته چند نتیجه کار چندتا دیگه از پاورلیفتر های کشورمون باقی مونده که هنوز ازشون خبری ندارم و تو اولین فرصت گیرشون میارم .

حالا با همه این تفاسیر این خبر رو هم بخونین و قضاوت کنین این نوع برخورد در حق قهرمانان کشورمون روا هست یا نه ؟!       لینک خبر