پاورلیفتر

بدان که خداوند بر همه چیز آگاه است . پس بنگر که چگونه باید باشی ...

پاورلیفتر

بدان که خداوند بر همه چیز آگاه است . پس بنگر که چگونه باید باشی ...

فاجعه برای تیم ملی وزنه برداری

در پست قبلی برنامه وزنه برداران تیم ملی رو اعلام کردم ولی حالا این خبر تکان دهنده رو داشته باشین :

تیم ملی وزنه‌برداری ایران از سفر به دومنیکن برای شرکت در رقابت‌های قهرمانی جهان بازماند. ملی‌پوشان وزنه‌برداری ایران قرار بود بامداد فردا دوشنبه برای شرکت در رقابت‌های فوق با ‪ ۹‬وزنه‌بردار عازم این کشور شوند. گفته می‌شود این سفر به علت مثبت بودن آزمایش دوپینگ ‪ ۹‬تن از وزنه- برداران انجام نمی‌شود. نمایندگان آژانس مبارزه با دوپینگ جهان (‪ (WADA‬روز نوزدهم شهریور به‌صورت سرزده در اردوی تیم ملی وزنه‌برداری ایران حضور یافتند و از ‪۱۱‬ وزنه‌بردار حاضر در اردو آزمون‌های دوپینگ به‌عمل آوردند. شنیده‌ها حاکی از آن است که علی مرادی رییس فدراسیون وزنه‌برداری ایران و " یوردان گئورگی ایوانف " سرمربی بلغاری تیم ملی وزنه‌برداری ایران قرار است امشب عازم دومنیکن شوند و گفت وگوهایی را با مسوولان فدراسیون بین‌المللی وزنه برداری انجام دهند.

پس از اعلام نتایج آزمایش ملی‌پوشان وزنه‌برداری ، اردوی این تیم که در مجموعه ورزشی آزادی تهران دایر شده بود، تعطیل شده است .

به دنبال مثبت اعلام شدن آزمایش اولیه دوپینگ برخی از اعضای تیم ملی وزنه برداری، سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک اعلام کردند: از آنجا که همواره ورزش پاک مورد تاکید مسئولان ورزش کشور بوده است، از اعزام این تیم به رقابتهای جهانی دومینیکن جلوگیری می شود.
به گزارش سایت خبری سازمان، در بیانیه سازمان و کمیته ملی المپیک تصریح شده، تا روشن شدن قطعی موضوع، تیم ملی به رقابتهای جهانی وزنه برداری اعزام نمی شود و بدیهی است با اعلام نتایج نهایی آزمایشهاو در صورت مثبت بودن با عاملان و مسببان این قضیه برخورد قانونی به عمل خواهد آمد.
متن کامل این بیانیه به قرار ذیل است:
وجود فضای سالم و پاک در محیط ورزش از اهمیت و اولویت خاصی برخوردار است و بارها در خصوص برخورد جدی و بدون گذشت با معضل دوپینگ تا ریشه کن کردن آن تاکید شده به نحوی که کلیه فدراسیونها، هیاتها و دست اندرکاران جامعه ورزش ملزم به نظارت دقیق و جدی در این زمینه بوده و باید شرایطی را فراهم نمایند که رقابتها در شرایط عادلانه و منصفانه صورت پذیرد.
متاسفانه بررسیهای اولیه بر روی نمونه های آزمایشات دوپینگ برخی از اعضای تیم ملی وزنه برداری مثبت اعلام گردیده و بررسیهای ثانوی و دقیقتر جهت تعیین نتیجه قطعی ادامه دارد، لذا سازمان تربیت بدنی و کمیته ملی المپیک به منظور اطمینان از پاک بودن تیمهای اعزامی و پیشگیری از هرگونه احتمال بروز تخلف، اعزام تیم ملی وزنه برداری به مسابقات جهانی در دومینیکن را لغو اعلام می نمایند.
بدیهی است کمیته کارشناسی مشترک به منظور پیگیری اعلام نتایج قطعی آزمایشات انجام شده و در صورت صحت آن پیگیری مسببان و خاطیان و معرفی آنان به مراجع ذیربط، جهت برخورد قانونی تشکیل و به محض حصول نتیجه مراتب به آگاهی ملت شریف ایران خواهد رسید.

در این بین سخنگوى‌ سازمان‌ تربیت‌ بدنى‌ هم گفت: در مساله‌ دوپینگ‌ ملى‌پوشان‌ تیم‌ ملى‌ وزنه‌برداری، ورزشکاران‌ مقصر نیستند و سازمان‌ پس‌ از انجام‌ بررسى‌هاى‌ بیشتر با خاطیان‌ برخورد خواهد کرد.