X
تبلیغات
رایتل
پاورلیفتر
بدان که خداوند بر همه چیز آگاه است . پس بنگر که چگونه باید باشی ...
آرشیو
موضوع بندی
جمعه 14 مهر‌ماه سال 1385
نقش خشکبار در ورزش

بر اساس آخرین پژوهش‌ها، میوه‌های مغزدار مانند فندق، گردو، پسته و میوه‌هایی از این قبیل نقش مهمی در تامین سلامت بدن ایفا می‌کنند.
محققان می‌گویند که بر خلاف تصور عوام که گمان می‌کنند این قبیل مواد خوراکی فاقد ارزش‌ غذایی هستند، این میوه‌ها منابع سرشاری از پروتئین، مواد معدنی و ویتامین‌های آنتی اکسیدان‌دار هستند.

مطالعات نشان می‌دهد میوه‌های مغزدار برزیلی یکی از مهمترین منابع غنی سلنیوم هستند که این ریز مغذی برای تامین سلامت سیستم ایمنی بدن ضروری است؛ همچنین دارای برخی خواص ضدسرطانی است.

دانشمندان دانشگاه ایلینویز در آمریکا دریافته‌اند که یک مکمل غذایی حاوی 200 میکروگرم سلنیوم در روز، میزان ابتلا به سرطانهای پروستات، ریه و روده را در حدود 50 درصد کاهش می‌دهد.
همچنین از پیشرفت سرطان سینه در زنان و بروز مشکلات پروستات جلوگیری می‌کند.
این دانه‌های خوراکی منابع سرشار فسفر هستند که این ماده معدنی به ساخت استخوانها و دندانها کمک می‌کند و نیز منبع سرشار منیزیم است که این عنصر نیز در ایجاد تعادل در عملکرد ماهیچه‌ها و اعصاب نقش مهمی دارد.

همچنین وجود اسید لینولنیک در این دانه‌های خوراکی می‌تواند برای حفظ سلامت پوست و ایجاد تعادل هورمونی مفید باشد.
در ذیل تاثیرات مثبت برخی از این دانه‌ها ذکر شده است:
بادام زمینی: خوردن 28 گرم بادام زمینی 5 بار یا بیشتر در هفته احتمال بروز دیابت نوع دوم را در زنان کاهش می‌دهد.


بادام زمینی دارای مقادیر زیادی چربی اشباع نشده‌، منیزیم و فیبر غذایی است که همگی خطر بروز دیابت را کاهش می‌دهند.
این میوه همچنین حاوی فیبر و منیزیم است که باعش کاهش مقاومت انسولین می‌شوند.
وجود چربی امگا - 2 در این میوه نیز باعث حفظ سلامت سلولها، نرمی پوست و نیز کاهش میزان کلسترول کلی در خون می‌شود.
بادام زمینی همچنین منبع سرشاری از آهن، روی، ویتامین E، منیزیم و فولیک اسید است که تاثیر مهمی در مبارزه با مواد خارجی آزاد سرطان زا دارند.
گردو: بر اساس مطالعات انجام شده از سوی محققان دانشگاه ایالتی پن، گردو نه تنها کلسترول مضر را کاهش می‌دهد، بلکه باعث کاهش التهاب رگ‌های خونی می‌شود که معمولا عامل بروز بیماریهای قلبی - عروقی هستند.
گردو منبع غنی دو نوع از اسید‌های چرب اشباع نشده به نام‌های اسید آلفا - لانولین و اسید لینولنیک، ویتامین E، آهن، منگنز، فسفر، پتاسیم و فولیک اسید است که در ساخت استخوانها، تامین سلامت قلب و خون نقش مهمی دارند و نیز حاوی ویتامین B-6 است.

بادام: سرشار از پروتئین است و دارای ریزمغذی‌های مهمی از قبیل منیزیم، پتاسیم، فسفر، مس، ویتامین B-2، نیاسین و آنتی اکسیدان ویتامین E است که این ماده اخیر نقش ضدسرطانی دارد.
بادام شامل مقادیر زیادی کلسیم است و نیز می‌تواند در بهبود رشد استخوانی و جلوگیری از بروز پوکی استخوان موثر باشد.
محققان کانادایی دریافته‌اند که افراد مبتلا به کلسترول بالا که در روز یک اونس بادام مصرف می‌کنند، می‌تواند میزان کلسترول مضر خون خود را تا 4 درصد کاهش دهند.

 


برای عضویت در خبرنامه این وبلاگ نام کاربری خود در سیستم بلاگ اسکای را وارد کنید
نام کاربری
تعداد بازدیدکنندگان : 508107


free counters

Powered by BlogSky.com

عناوین آخرین یادداشت ها