X
تبلیغات
رایتل
پاورلیفتر
بدان که خداوند بر همه چیز آگاه است . پس بنگر که چگونه باید باشی ...
آرشیو
موضوع بندی
جمعه 12 آبان‌ماه سال 1385
پرسش و پاسخ

من چون تنها زندگی میکنم خودم غذا درست میکنم
ظهر ها غذاهایی مثل ماکارونی - عدس پلو - کالباس - ماهی - میگو و ... میخورم
و شب ها میوه
میخوام بدونم تغذیم درسته یا نه ؟ بیشتر چی بخورم خوبه ؟
در مورد چربی هم منظورم پهلوهام هست که دوست دارم آب بشه


 در مورد عادات غذایی اطلاعات بیشتری نیاز هست؛ مثلا:
- آیا هر روز صبحانه می خورید؟ صبحانه تان شامل چه چیز هایی است؟
- چقدر در شبانه روز شیر و لبنیات می خورید؟
- آیا علاقه ای به خوردن میوه دارید؟
- در شبانه روز چند لیوان آب می نوشید؟
- هنگام تمرینات چه برنامه ی غذایی دارید؟؟
- و...

اگر هنوز فکر می کنید در تمرینات کم میارید، باید بیشتر روی عادات غذایی تون متمرکز بشید.
اصل کلی اینه که از تمام گروه های 4 گانه ی اصلی غذایی (نان و غلات، لبنیات، گوشت و میوه و سبزیجات) در طول روز استفاده کنید و
اعتدال رو هم رعایت کنید.
در صد چربی دریافتی از غذا برای یک ورزشکار باید کم باشه اما درصد بیشتری به کربوهیدرات و مخصوصا کربوهیدرات های کمپلکس مثل نان، برنج، سیب زمینی اختصاص داده می شه.

پیشنهاد می کنم قبل از تمرینات تون این توصیه ی ساده رو حتما عمل کنید و نتیجه اش رو بعدا به من بفرمایید:


دست کم یک ساعت قبل از تمرین یک ترکیب کربوهیدراته مثل یک کیک ساده ی اسفنجی (نه شکلاتی!) میل کنید. درست قبل از تمرین 2-1 لیوان آب بنوشید.
حین ورزش و تمرین 3-4 لیوان آب بنوشید.
و بالاخره بعد از خاتمه ی تمرینات یک لیوان محلول قندی که ارزش انرژی زایی خوبی داشته باشد مثل یک لیوان شیر خرما یا یک لیوان شیر و موز بنوشید.

(این کار به بازیابی انرژی از دست رفته و ریکاوری عضلات شما کمک می کنه و جلوی خستگی مفرط رو می گیره. اغلب ورزشکاران از مقوله ی تخلیه ی گلیکوژنی غافلند و بدون اینکه بدانند احساس ضعف و خستگی زیاد می کنند، در حالی که با کمی دقت در برنامه ی غذایی و تمرینات می شه از این مساله پیشگیری کرد.)

ضمنا توصیه ی اکید می کنم از خوردن یک صبحانه ی خوب و کامل غافل نباشید!
یکی دیگر از توصیه های مهم مصرف درست میان وعده
snak برای شماست. بهتر است برای خود غیر از یک برنامه ی غذایی اصلی برنامه ی میان وعده ها رو هم در نظر بگیرید مثل مصرف مقداری برگه یا خشک شده ی میوه جات، موز و کشمش، سیب زمینی پخته و ...

اما در مورد آب کردن چربی های دور شکم که نوعی چاقی
آندروئید به حساب میاد زیاد عجله نکنید! این چربی ها به آسونی آب نمی شن! صبور باشید، برنامه ی تغذیه ای درست و کم چربی ای داشته باشید و تحرک تون رو هم همچنان ادامه بدید.

منتظر پیشنهاد ها و انتقاداتتون هستم ... ممنون .


برای عضویت در خبرنامه این وبلاگ نام کاربری خود در سیستم بلاگ اسکای را وارد کنید
نام کاربری
تعداد بازدیدکنندگان : 508082


free counters

Powered by BlogSky.com

عناوین آخرین یادداشت ها