X
تبلیغات
رایتل
پاورلیفتر
بدان که خداوند بر همه چیز آگاه است . پس بنگر که چگونه باید باشی ...
آرشیو
موضوع بندی
چهارشنبه 30 مرداد‌ماه سال 1387
پرسش و پاسخ

سعید : سلام  . سعید هستم ۱۷ سالمه. ۵۴ کیلو وزنمه و قدم هم ۱۷۴. می خواستم بدونم الان با توجه به لاغری که دارم چه تمرین رو توصیه  می کنید اینو هم بگم که فکر می کنم تا پایان رشدم به قدم ۵ سانت اضافه بشه ؟؟!! راستی برای من چه مکملی خوبتره ؟؟                        

پاورلیفتر : سلام سعید جان . برای شروع ورزش سن مناسبی رو انتخاب کردی و میتونی پیشرفت داشته باشی . ولی چیزی که الان 100% بهش نیاز داری یه نفر با تجربه تو وزنه زدنه که بخواد همیشه کنارت باشه و نزاره با یه اشتباه از تمرین زده بشی. تو باید اول شکل صحیح اجرای حرکات رو یاد بگیری که خودش 80% رشد رو شامل میشه .

برای شروع  3 جلسه تمرنی در هفته کافیه که باید حرکات چند مفصلی رو استفاده کنی . حرکاتی مثل پرس سینه هالتر برای سینه ، بارفیکس یا هالتر خم برای پشت ، سرشانه هالتر از جلو برای سرشانه ، جلوبازو هالتر ایستاده و پشت بازو هالتر خوابیده برای بازو و پرس پا یا اسکوات برای عضلات پا .

تو آرشیو پرسش و پاسخ  برنامه های نمونه برای مبتدی و شروع کار هست . لطف کن یه نگاهی بنداز .

برای رشد قد هم هیچ مشکلی نیست . فقط باید حرکات پرسی سنگین رو سرپا انجام ندی . حرکات کششی  آخر تمرین هم خیلی مهمه .

مکمل تا 3 4 ماه اول لازم نیس . بعد از 3 ماه کراتین بهترین انتخاب برای توه و بعد هم روی پروتئین های وی میتونی حساب کنی . با من در ارتباط باش و در جریان پیشرفتت قرار بده . قربانت .  

رضا : 1- خیلی چاکریم من کربن رو اصلاح می کنم CARBO COMPLEX فکر کنم یه منبع کربوهیدرات که به صورت گلیکوژن توی کبد ذخیره میشه و ..........البته توی تبلیغات مجله بود؟حالا می شه بگین از چه شرکتی استفاده کنم قیمتش چنده بعد از مصرفش چند کیلو وزن می گیرم؟؟؟

2- سلام خسته نباشی اقا بابت پاسخها ممنون یه برنامه ی سوپر ست برای یه شوک کلی به بدن می خواستم اگر می شه لطف کنید به ما بدین الیته فکر کنم برای همه خوبه                          

پاورلیفتر : 1-  کلا همه مکمل های کربوهیدراتی کمکی برای تمدید و افزایش ذخایر گلیکوژن هستند و برای تامین انرژی مفید ... اینکه چه شرکتی ... ؟ راستش خودم به ویدر خیلی اعتماد داشتم . اما اونقدر تقلب و کم فروشی زیاده که نمیشه اعتماد کرد . شانس دخیله ! اونم خیلی ! ولی این مکمل هایی که تو ایران پر میشن و مهر بهداشت میخورن میتونن کمی قابل اعتمادتر باشن ! قیمتش هم جدیدا خبر ندارم ولی حول و حوش 25 به بالا دور میزنه . توی افزایش وزنت هم خیلی تاثیر داره ولی باید مواظب باشی چربی بدنت رو زیاد نکنه .

2- راستش سوپرست که تو یه جلسه تمرین همه بدن رو تمرین بدی پیشنهاد نمیکنم ! خیلی انرژی بر و خسته کننده میشه . برای شوک وارد کردن همون جلسات عادی رو حفظ کن فقط سوپر ست رو اضافه کن .

برای پا : جلوران دستگاه = 10+10+10 *3 ( هر بار از وزنه کم میکنی و 10 تکرار میزنی . 3 بار که کم کردی 1 ست تموم شده . بعد برای ست یعد هم دوباره همین روند رو ادامه بده ... )

برای سینه : پرس بالا سینه دمبل + قفسه بالا سینه دمبل 10*3  و  پرس سینه هالتر + شنا سوئدی 10*3

برای سرشانه : سرشانه هالتر از جلو + سرشانه دمبل از جلو 12*3 و سرشانه دمبل طرفین 10+10*3 ( با دو دمیل سنگین و سبک )

برای پشت : زیربغل سیمکش از پشت + سیمکش از جلو دست جمع مچ برعکس 12*3 و زیر بغل هالتر خم دست از رو + زیر بغل هالتر خم دست از زیر 10*3

برای جلوبازو : جلوبازو هالتر ایستاده  :  15+12+10*3 ( با کم کردن متناوب وزنه )

برای پشت بازو : پشت بازو نیمکت : 15+12+10*3 ( 10 تای اول با 2 تا وزنه روی پا ، 12 تای دوم با کم کردن یکی از وزنه ها و 15 تای آخر رو بدون وزنه میای )

این حرکات رو تو تمرین عادیت جا بده و بهت قول میدم میبری و نمیتونی ادامه بدی . خصوصا اگه بدون یار تمرینی و مشوق تمرین میکنی که عمرا بتونی بزنی  !!!!!

یه چیز دیگه رضا جون . اونم اینه که اگه بدنت هنوز به توانایی کامل نرسیده و از مبتدی در نیومده نباید سوپر ست استفاده بشه . بیشتر از 3 هفته هم ادامه نده و عوضش کن .

خبرم کن . قربانت .

یه دوست : سلام  . وبتون خیلی توپه ، مخصوصا تو قسمت پرسش و پاسخ . یه سوال داشتم : آیا میشه وی رو با کراتین مصرف کرد ؟ اگه خوبه و جواب میده روش مصرفش رو توضیح بدین .

پاورلیفتر : سلام دوست من ! خوش اومدی. نظر لطفته . هر چند دیر به دیر و با مشکل زیاد اما دوست دارم اینجا رفقایی پیدا کنم که بتونیم به هم کمک کنیم .

چرا نشه استفاده کرد ؟! کراتین یه مکمل پایه ست برای افزایش قدرت و توان و وی هم یه مکمل پروتئینی برای افزایش حجم ، انرژی و ریکاوری و ...

شما اگه 2 بار در روز از محلول وی استفاده کنی کفایت میکنه ( هم زود تموم نمیشه هم به نظر من بیشترش برای سطح حرفه ایه ) 1 بار بین صبحانه و نهار و 1 بار هم بعد تمرین . البته نحوه محلولش و فرمولی که من خودم ساختم !!!! تو آرشیو هست . سرچ کنی پیدا میشه . کراتین رو هم 5 روز اول بار گیری و بعد 2 بار . قبل و بعد از تمرین . اصلا کراتین بعد تمرین رو میتونی مخلوط با وی بخوری .  اطلاعات بیشتر هم تو وب موجوده . خوشحاال میشم اینجا ببینمت . قربانت .

 

ضمنا فتوبلاگ پاورلیفتر به روز شد ...

 


برای عضویت در خبرنامه این وبلاگ نام کاربری خود در سیستم بلاگ اسکای را وارد کنید
نام کاربری
تعداد بازدیدکنندگان : 508107


free counters

Powered by BlogSky.com

عناوین آخرین یادداشت ها