پاورلیفتر

بدان که خداوند بر همه چیز آگاه است . پس بنگر که چگونه باید باشی ...

پاورلیفتر

بدان که خداوند بر همه چیز آگاه است . پس بنگر که چگونه باید باشی ...

تاثیرات تماشاچیان بر ورزشکاران

بدون وجود تماشاگر ورزش و رقابت مدرن وجود نخواهد داشت یکی از مهمترین مسائل تاثیرگذار در رقابت های وررزشی تماشاگران ورزش هستند که تاثیرات مهم و همه جانبه ای بر نتایج بازی ، میزان پرخاشگری ، سرمایه گذاری در ورزش ، تبلیغات ورزش و غیره دارند . شاید اگر تماشاچی را از رقابت های حرفه ای ورزش حذف کنیم ، کسی حاضر به رقابت نباشد و در نتیجه تمام مسائل حاشیه ای آن نیز از بین خواهد رفت . از طرف دیگر تماشا چیان در یک ارتباط تنگاتنگ و عاطفی دو جانبه با تیم ها و ورزشکاران قرار دارند . موفقیت و شکست فردی در نظر گرفته شده و به همان میزان تولید اضطراب ، احساس حقارت یا غرور خواهد کرد .

بسیارند افرادی که بخاطر شکست تیم مورد علاقه شان دست به خود کشی و پرخاشگری زده اند . این مسئله نقش تاثیرگذار تماشاچیان را بیش از پیش حساس و در خور توجه می نماید . هزاران تماشا چی در ورزشگاههای مختلف برای ورزشکاران تقویت مثبت و منفی فراهم می نمایند .

اثرات انگیزشی تماشاچیان از مهمترین مواردی است که در بحث تاثیرات آنها می توان به آن پرداخت . تشویق های پیاپی و مصمم تماشا چیان مشتاق بر روی سیستم عصبی و سیستم خود مختار تاثیر گذاشته و باعث بوجود آمدن تغییرات هورمونی و تحریک عضلات ، فشار خون ،ضربان قلب و غیره خواهد شد . در این فرایند با افزایش ترشح آدرنالین و نورآدرنالین سوخت کافی تامین می شود و ورزشکاران از حداکثر توان و نیروی خود بهره می گیرند .

نتایج تحقیقات انجام گرفته نشان می دهد که وقتی یک مهارت ورزشی بخوبی یاد گرفته شود اجرای آن مهارت در حضور تماشاچی بهتر صورت خواهد گرفت . این امر بخاطر فراهم آمدن میزان انگیزه و انرژی لازم بخاطر فعالیت سیستم خود مختار دستگاه عصبی صورت می گیرد .

از طرف دیگر وقتی یک مهارت بخوبی یاد گرفته نشود ، صرف وجود تماشاچی نه تنها تاثیر مثبت در اجرای آن ندارد بلکه زیانبار نیز می باشد . همچنین یادگیری و تمرین مهارت های مختلف ورزشی با حضور تماشاچی صدمه می بیند . وقتی یک مهارت آموخته شده و بکرات تمرین شد ، پاسخی است که آموخته شده و حضور تماشاچی انگیزه و انرژی بیشتری را برای ورزشکار فراهم خواهد ساخت اما در شرایط آموزشی افزایش فعالیت سیستم خودمختار مخل یادگیری خواهد بود.

از جنگ در 1965 با انتشار فرضیه آسان سازی اجتماعی به بیان این مطلب پرداخت . بر طبق فرضیه او حضور تماشاچی به یادگیری صدمه می زند ولی انجام بازی را بهتر می کند .

بدنبال طرح این فرضیه تحقیقات مختلفی بمنظور بررسی آن شکل گرفت و صحت آن را مورد تایید قرار داد . البته مسئله حضور تماشاچی را نمی توان با حضور صرف تماشاچی تعیین کرد . تماشاچی بی تفاوت یا تماشاچی غیر متخصص تاثیرات خیلی کمی نسبت به تماشاچیان ارزیاب و متخصص دارند . وقتی عده ای تماشاچی بصورت اتفاقی بدون قصد ارزیابی و قضاوتت به تماشای یک بازی می پردازند ، تاثیرات انگیزشی ناچیزی در ورزشکاران ایجاد خواهد کرد . “ کوترل ” در این ارتباط می گوید : “ به نظر نمی رسد که حضور صرف دیگران میزان انگیختگی را افزایش دهد .

من به فرآیند دیگری در پیش بینی نتایج مثبت یا منفی معتقد هستم ، حضور دیگران تاثیرات انرژی زایی بر بازی ندارد و حضور آنها فقط ایجاد کننده انتظارات مثبت یا منفی است . یکی از مشکلاتی که در ارتباط با تحقیقات زمینه روانشناسی ورزش وجود دارد این است که نتایج آن را نمی توان در مورد همه ورزشها و همه افراد صادق دانست . بسیاری از فرضیه ها و نظریه ها تنها ممکن است در یک رشته و یا در مورد بعضی از افراد صادق باشد و این امر بهره گیری از نتایج بدست آمده را دشوار می سازد. بنظر می رسد که باید در همه موضوعات این زمینه تحقیقات گسترده و همه جانبه ای صورت گیرد و تاثیرات مختلف و افراد گوناگون مورد بررسی قرار گیرد .

یکی دیگر از زمینه های تاثیرگذار حضور تماشاچی داشتن امتیاز میزبانی مسابقات است . میانگین نتایج بازیها نشان می دهد که معمولا از مجموع مسابقات انجام شده در زمین خودی موفقیت بیشتری نصیب تیم ها می شود تا باخت ، و از مجموع بازی های خارج از موطن میزان باخت بیشتر است ، که البته این امر در مورد تیم های هم سطح عینیت می ییابد.

نتایج تحقیقات نشان می دهد که عموما تیم های میزبان موثرتر و موفق تر از تیم های میهمان هستند . همچنین داشتن سابقه برد و موفقیت نیز به عنوان یک عامل تاثیر گذار مثبت در نظر گرفته می شود . داشتن امتیاز میزبانی و بازی کردن در زمین خود ، بر بازی کردن در جاهای دیگر برتری دارد . این امتیاز بمنزله یک عامل تاثیر گذار روانی است و به تنهایی نمی تواند بمنظور نتیجه گرفتن از بازی قابل اعتماد باشد .

وقتی یک تیم خودی در مقابل یک تیم بیگانه بازی می کند میزان انسجام تیم و عاطفه و حمایت تماشاگر و بعبارت کلی تر میزان اعتماد ، امنیت و همکاری در “ درون گروه ” افزایش می یابد و همگی عوامل در جهت بردن و موفقیت د رمقابل تیم “ برون گروه ” بسیج می شود ، و بدین سبب نتایج بدست آمده رامی توان حاصل تلاش تیم و حمایت های روانی و عاطفی تماشاگران و علاقمندن دانست .

در این شرایط هر یک از افراد “ درون گروه ” بخاطر موفقیت بدست آمده احساس ارزش و غرور خواهد کرد و در برابر شکست و ناکامی ، احساس بی لیاقتی یا شکست را تجربه خواهند کرد .

بیان خلاصه و نتیجه گیری

1. یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار در مسابقات و رقابتهای ورزش تماشاگران هستند .

2. بدون وجود تماشاگر ، ورزش و رقابت مدرن وجود نخواهد داشت .

3. ورزشکاران از جهات مختلف حتی از جنبه اقتصادی نیز به تماشاگران وابسته هستند .

4. حضور تماشاگران باعث اجرای بهتر مهارت یادگرفته شده شود اما به یادگیری مهارت جدید صدمه می زند .

5. صرف حضور تماشاچی تاثیرات آسان سازی ندارد بلکه قوه ارزیابی و قضاوت تماشاگران است که این تاثیرات را به آنها می بخشد.

6. داشتن امتیاز میزبانی و سابقه برد و موفقیت دو عامل روانی تاثیر گذار در وقایع ورزش است که بمنزله یک برد و موفقیت در نظر گرفته می شوند .

به نقل از : انجمن درمانگران ایران

میلاد منجی مبارک باد

اللهم عجل لولیک الفرج ...

 

سخن از «مهدى» (علیه السلام)، سخن از «هدایت» است.
سخن از «غیبت»، حدیث «جستجو» است.
سخن از «انتظار»، روایت «حرکت و پویایى» است.
سخن از «ظهور»، بحث از «اشتیاق رهایى» است.
«شوق رهایى»، «حرکت» مى آفریند، و نتیجه «جستجو»، حصول «هدایت» است.
«شیعه بودن» با جمود و سکون سازگار نیست. «شیعه» یعنى «پیرو» و لازمه «پیروى» جهت گیرى «رفتار و روش»، و شکل گیرى «سلوک و عمل» است.
«شیعه مهدى (علیه السلام)» بودن، با گمراهى و بى تفاوتى در برابر انحرافات نمى سازد.
و «انتظار ظهور» داشتن، با ماندن در تاریکى ها و تسلیم در برابر وضع موجود قابل جمع نیست.

خواص انگور

از این به بعد بخشی با عنوان خواص دارویی میوه ها به وبلاگ اضافه میشه ... هر سری خصوصیات یکی از این نعمت های خداوند تقدیمتون میشه با این امید که حوصله کنید و بخونید و استفاده هم بکنین :

 

انگور

انگور میوه‌ای است بهشتی که شامل ویتامین‌های آ، ب، و ث می‌باشد هم چنین دارای مقداری منیزیم، کلسیم، آهن،‌ فسفر، پتاسیم و آلبومین است‌. امروزه در طب درمان‌های طبیعی (نتروپت), از رژیم‌های مختلف انگور استفاده می‌کنند. همچنین این میوه را برای درمان بیماری‌های یبوست،‌ عوارض رماتیسم، کم‌خونی و حتی پیشگیری از سرطان  سودمند می‌دانند‌.

انگور هم لاغر کننده است و هم چاق کننده بدین گونه که اگر انگور را از صبح تا ظهر خالی میل کنید لاغر کننده است و اگر آن را همراه با غذا میل کنید چاق کننده است. توجه داشته باشید وقتی انگور میل می‌کنید پشت آن آب سرد ننوشید و یا میوه‌های خشک مانند برگه هلو و غیره را با انگور و آب میل نکنید، زیرا دچار دل درد می‌شوید.
 

یکی از خواص انگور، صاف کننده و مولد خون بودن  آن است‌. انگور قند خون را نیز تنظیم می‌کند. به علاوه انگور قرمز برای تصفیه خون و خون سازی از انگور سبز هم بهتر است. البته افرادی که قند خون پایین دارند می‌توانند از انگور بهره زیادی ببرند‌. بنابراین سعی کنید همیشه انگور داشته باشید و چند بار در روز از آن میل کنید‌.
 

انگور یکی از میوه‌های ضد سرطان شناخته شده است و این به خاطر خواص ضد عفونی کنندگی آن است‌. افرادی که در دوره نقاهت یک بیماری هستند و یا ضعف عمومی‌بدن دارند و در نتیجه قدرت دفاعی بدن آن‌ها کم شده است، سعی کنند از انگور، هویچ، سیب و هلو، به مقدار زیادی استفاده کنند‌. البته این میوه‌ها را با هم در آب میوه‌گیری ریخته و آب میوه حاصل شده را جرعه جرعه در طول روز بنوشند‌. 
 
خوب است بدانید انگور پتاسیم زیادی دارد که به جبران ضعف بدن کمک می‌کند و در کنترل فشارخون موثر است.  انگور و سیب هر دو میوه‌های بهشتی هستند که افراد مبتلا به ناراحتی‌های قلب و اعصاب می‌توانند آب آن را نیز در طی روز بنوشند‌.
 

انگور برای سلامتی قلب، ریه و کلیه نافع است و به علت داشتن املاح و مواد سلولزی، ملین و مدر بوده و برای مبتلایان به اوره بالای خون (نقرس) مناسب و سازگار است‌. این نکته را هم بدانید یبوست که عوارض آن بی‌اشتهایی، نفخ، سردرد،‌ تشنگی مفرط و بدبویی دهان است با خوردن آب انگور تازه برطرف می‌شود‌. خود انگور در درمان یبوست و التهاب معده و روده ها و شیره انگور خاصیت ملین دارد.برگ آن مقوی و قابض و دم کرده آن مدر است . آبغوره اش در رفع اورام مخاط لثه و دهان و سرکه حاصله از تخمیر دانه انگور در تسکین خارش پوست و جلوگیری از خونریزی ها بکار میرود و دانه های خشک آن صفرا و بلغم را دفع و پی را محکم کرده خستگی را رفع و حالت انبساط بوجود میاورد در همه حال انگور و برگ و شیره و دانه های خشک شده و دانه های نارس (غوره ) و دانه تخمیر شده (سرکه ) مصرف غذائی دارند .

کشمش: کشمش تقویت کننده بدن است و اگر آن را مانند چای دم کنید و بنوشید، برای نرم کردن سینه و درد گلو مفید است‌.

غوره: غوره برای افراد مبتلا به چربی خون بسیار مفید بوده و ضد عفونی کننده بدن نیز هست‌. هم چنین اگر با سالاد میل شود برای لاغر کردن سودمند است. سعی کنید غوره خالی را نخورید چون روی معده اثر سوء می‌گذارد.

همچنین خانم‌های باردار از خوردن غوره زیاد خودداری کنند، چون غوره مدر است و امکان دارد موجب سقط جنین شود‌.

ارسلان لاهیجان قهرمان گیلان

مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی بزرگسالان استان گیلان با قهرمانی پیش بینی شده ی ارسلان لاهیجان به پایان رسید . در این مسابقات که در سالن شهید علیدوست شهر زیبای لاهیجان برگزار شد تیم ارسلان تونست با اقتدار مقام اول رو کسب کنه و تیم های مجید ذات پرور رشت و آرش رودسر هم مقام های بعدی رو به خودشون اختصاص دادند .

نتایج پاورلیفتر های باشگاه ارسلان به شرح زیر بود :

دسته ی ۱۲۵ + کیلوگرم : علی شهاب ضمیری . مقام اول ::::: سامان محمدی . مقام دوم

دسته ی ۱۰۰ کیلوگرم : ایمان خشنود . مقام اول ::::: مهدی مرادی . مقام دوم

   

دسته ی ۹۰ کیلوگرم : مسعود رمضانی . مقام اول

دسته ی ۵/۸۲ کیلوگرم : رضا رضازاده صنعتی . مقام اول

دسته ی ۷۵ کیلوگرم : امین خشنود . مقام اول

دسته ی ۶۰ کیلوگرم : یاسین مشیری . مقام سوم

دسته ی ۵۶ کیلوگرم : مهدی کنارنگ . مقام سوم

گفتنیه که با اکثر بچه ها که صحبت میشد همشون عنوان میکردند که نتونستند تمام توانشون رو تو مسابقه به کار بگیرن و شاید این فقط ۷۰ ٪ از توانشون بود . شمار اوتی های تیم هم نسبت به سال های قبل زیاد بود‌ :

مراد شمس سلیمی در دسته ی ۷۵ کیلوگرم . حمید کریمی خوشحال در دسته ی ۷۵ و محمد آقایی در دسته ی ۱۲۵ نتونستند مسابقه رو ادامه بدند .

تیم منتخب گیلان متشکل از پاورلیفتر های برتر استان جمعه این هفته عازم مسابقات کشوری که در اراک برگزار میشه هست و بدنه اصلی این تیم رو میشه گفت پاورلیفتر های لاهیجان تشکیل میدن . امیدواریم تیم مثل سال های قبل سربلند باشه .

------------------------------

با احتمال ۹۰ ٪  دیگه محتوای این وبلاگ به سایت تبدیل میشه و از این وبلاگ برای خبر رسونی آپدیت ها استفاده میشه . از راهنمایی ها و تشویق ها و انتقادات همه شما دوستان ممنونم .

 

ایران قهرمان پرس سینه آسیا

مسابقات پرس سینه قهرمانی آسیا بار دیگه شاهد افتخار آفرینی بر و بچه های تیم ملی ایران بود . این مسابقات در رده های سنی مختلف برگزار شد که تیم ایران در رده سنی بزرگسالان به مقام قهرمانی دست پیدا کرد و در  رده نوجوانان و جوانان به مقام نایب قهرمانی رسید . 

تیم ملی بزرگسالان ایران در پیکارهای قهرمانی پرس سینه آسیا در فیلیپین تونست با اقتدار بر سکوی اول تیمی این مسابقات قرار گیرد و پرچم ایران را بار دیگر پس از مسابقات پاورلیفتینگ آسیایی ، به عنوان قوی ترین کشور آسیا به احتزاز در آورد .

نتایج انفرادی این تیم به شرح زیر است :

مهدی فاطمی مدال طلا
حسن رحیمی مدال طلا
حسین فاطمی مدال طلا
علی علی اکبر مدال طلا  
مجید شهنواز مدال طلا     
مجتبی ملکی مدال نقره
مسعود دولتی مدال نقره
فرشید سلطانی مدال نقره
مجید آقا بزرگی مدال نقره

جوانان و نوجوانان ایران نیز توانستند ضمن شکستن رکوردهای آسیا ، رتبه دوم تیمی آسیا را از آن خود کنند .

محمد عباسلو نوجوان دسته 100 کیلوگرم و مهدی شول جوان 125+ کیلوگرم نیز با شکستن رکورد های آسیا توانستند رکوردهای این اوزان را به نام خود ثبت کنند .

به همه اهالی پاورلیفتینگ این افتخار آفرینی رو تبریک میگیم . هنوز نمیدونیم با اینهمه افتخار آفرینی کی باید با این رشته مهربانانه برخورد کرد !؟