X
تبلیغات
رایتل
پاورلیفتر
بدان که خداوند بر همه چیز آگاه است . پس بنگر که چگونه باید باشی ...
آرشیو
موضوع بندی
جمعه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1388
پاورلیفتینگ ایران ، همچنان بر بام آسیا

تیم ملی پاورلیفتینگ ایران تونست در بیست و یکمین دوره مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی آسیا در هند به مقام نخست دست پیدا کنه.

تیم ملی ایران در مسابقات آسیایی هندوستان با ‪ ۴۴‬شرکت کننده در چهار رده سنی نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان حضور داشت که نتایج انفرادی پاورلیفتر های کشورمون رو مشاهده میکنین :

رده سنی جوانان

مقام تیمی : اول ( شش مدال طلا و دو مدال برنز )
وزن ‪ ۸۲.۵‬کیلوگرم: امین ده بزرگی طلا و صادق صالحی برنز
وزن ‪ :۹۰‬حسین علاف بهبانی طلا
وزن ‪ :۱۰۰‬مصطفی یزدانی ظلا و امید ایراندوست برنز
وزن ‪ :۱۱۰‬امید ستایش پور طلا
وزن ‪ :۱۲۵‬مجید دلیر طلا
وزن ‪ :+۱۳۵‬کیهان خورشیدی طلا
رده سنی نوجوانان:
وزن ‪ ۶۰‬کیلیو گرم: جعفر جعفریان طلا
‪ ۷۵‬کیلو: مهدی همایون طلا و اشکان احمدیان برنز
وزن ‪ :۸۲.۵‬مهدی طهماسبی طلا
وزن ‪ :۹۰‬مصطفی رنجبر طلا
وزن ‪ :۱۰۰‬حسن امیری نقره
رده سنی بزرگسالان:
وزن ‪ ۸۲.۵‬کیلوگرم حامد کارگر نقره
‪ ۹۰‬کیلو: حسن صنیع مفرح برنز
‪ ۱۰۰‬کیلو: صادق نصیری طلا و علیرضا شایان برنز
وزن ‪ ۱۱۰‬کیلو: احمد همایون طلا و مجید تلخابی برنز
وزن ‪ ۱۲۵‬کیلوگرم: حسین شیروانی طلا
وزن ‪ :+۱۲۵‬سعید حمیدی طلا و محمد رضا بهبود برنز
ضمن اینکه تیم ملی ما در رده سنی پیشکسوتان نیز تیم ایران صاحب ‪ ۵‬مدال طلا، یک نقره و هفت برنز شد .

تبریک میگم به همه دوستداران و ورزشکاران این رشته . جای فتحیان پور مرحوم هم خالی بود .

-------

درست بعد از این موفقیت صبح روز جمعه برنامه پرمخاطب ورزش و مردم و مجری پرادعا و ریلکس این برنامه رو میدیدم ... صحبت از این شد که هفته پرافتخاری برای ورزش ما بوده ... از شطرنج و مقام آوردنش گفت و شمشیر بازی و کشتی و فلان و فلان و جالب اینه کوچکترین اشاره ای به اینهمه مدال و افتخارآفرینی 4باره پاورلیفتر های ما نشد . یعنی اینقدر بی ارزش تلقی شده !؟ قضاوت با شما ... !



دوشنبه 21 اردیبهشت‌ماه سال 1388
پرسش وپاسخ

حبیب : در صورت امکان یه برنامه تمرینی تک پرس می خواستم
وزن 110 کیلو
رکورد م 120 کیلو

برای اینکه شما بتونی به عنوان یه پرسور خوب و قدرتمند ظاهر بشی باید عضلات درگیر در حرکت پرس به همراه تکنیک های هرچه مفیدتر پرس رو یاد بگیری و تاکید تمرینیت رو روی اینها قرار بدی .

به عنوان مثال الگوی تمرینی 2 بار پرس در هفته که یک بار به صورت پرفشار و یک بار به صورت فشار متوسط انجام میشه میتونه الگویی مناسب باشه . استراحت ، تغذیه و حرکات تمرینی مکمل هم نقش اساسی ایفا میکنه .

معمولا اصولش اینه که برای تمرین پرفشار شما استراحت زیاد بین ستها و اجرای حرکات در حد 85-90% توان وزنه را هدف قرار میدی . روی عضلات کمکی که در حرکت پرس سینه نقش دارند تمرکز میکنی مثل سرشانه و پشت بازو و عضلات پشت که البته باید بدونی چطوری از هر کدومش کمک بگیری . حتی تقویت عضلاتی مثل فیله کمر هم میتونه در حرکت پرس سودمند باشه . نکته دیگه که تاثیر خاص خودش رو داره زمان بندی شماست . به نظرم اگر برنامه طولانی مدت رو هدف قرار بدی بهتر نتیجه میگیری . یعنی روزهای پرس سنگینت رو از 70% وزنه حداکثرت شروع کن و با تکرار های 5 تایی ادامه بده و هر هفته 2.5 کیلو اضافه کن . مطمئنا همزمان با پیشرفت هفته ها وزنه سنگین تری به تعداد 5 تکرار میتونی پرس کنی و با یک رکوردگیری شاهد پیشرفت قدرتت خواهی بود . اگر هم فرضا نتونستی به 5 تکرار برسی تا 3 تکرار مجاز هستی .

روز تمرین سبک هم که وزنه سبک و تکرار های 8 تا 10 تایی .

برای تمرین بهت پیشنهاد میکنم از الگوی تمرینی 2 بار پرس در هفته استفاده کنی به صورت زیر :

روز اول : پرس سینه با 75% وزنه رکورد 4 ست 3 تا 5 تکراری

حرکات کمکی ( سرشانه ، بازو ) بیشتر سعی کن چند مفصلی و ترکیبی باشه حرکات .

روز دوم : پرس سینه سبک 3 ست 8 تا 10 تکراری

حرکات کمکی ( سرشانه و بازو ) سبکتر از روز اول این حرکات رو کار کن . میتونی حرکات متنوع هم انتخاب کنی که این روز به حفظ عضلات و ریکاوریت کمک کنه .

بین این 2 روز پرس میتونی پشت ( زیربغل + پا و شکم ) کار کنی . البته تقسیمش با خود شماست و حتی میتونی برنامه رو تغییر بدی . اما الگوی پیشنهادی همینه که گفتم .

سوالی داشتی حتما جواب میدم . موفق باشی



پنج‌شنبه 17 اردیبهشت‌ماه سال 1388
آلبوم پاورلیفترها

سلام به همه دوستای خوب پاورلیفتر . ناراحتم ... از اینکه بازم نتونستم مدتی اینجا باشم و در واقع بهتره بگم کنار دوستای خوبم باشم و حتی نتونستم سری بهشون بزنم . همینجا به طور کاملا خالصانه و خاضعانه ! از همتون معذرت میخوام .

بالاخره به قول یه آقای محترمی زندگی هر لحظه پیچ و خم داره ... شادی داره ، غصه داره ، غم داره !

این پیچ و خم ها آدمو مجبور میکنه با دنده سنگین حرکت کنه واسه همین گاهی دیر میرسه پیش دوستاش ! ( چی میگم من !؟ )

اتفاقات زیادی افتاد تو این مدت . اگر بیخیال بحث های غیر پاوری بشیم ( که البته قصد کردم از این به بعد بیشتر از این موارد غیر ورزشی و غیر وزنه ای بگم !!! ) خبرهای زیادی بود ! از برگزاری مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی کشور گرفته ( که تو وب آقای بابایی عزیزم میتونین نتایج رو کامل ببینین ) تا خبر فوت ناگهانی حسین فتحیان پور که در مسابقات اخیر قهرمانی کشور در رامسر رکورد کشور رو به نام خودش ثبت کرده بود و قرار بود به عنوان سنگین وزن به مسابقات آسیایی اعزام بشه .... روحش شاد . 


به هر حال سعی میکنم بیشتر باشم و متنوع تر . هدیه من به دوستانم برگی از آلبوم پاورلیفتر ها :


برای دیدن عکس در ابعاد اصلی کلیک کنید


برای عضویت در خبرنامه این وبلاگ نام کاربری خود در سیستم بلاگ اسکای را وارد کنید
نام کاربری
تعداد بازدیدکنندگان : 508115


free counters

Powered by BlogSky.com

عناوین آخرین یادداشت ها