پاورلیفتر

بدان که خداوند بر همه چیز آگاه است . پس بنگر که چگونه باید باشی ...

پاورلیفتر

بدان که خداوند بر همه چیز آگاه است . پس بنگر که چگونه باید باشی ...

معرفی قهرمانان بزرگ پاورلیفتینگ جهان

اد کوان . نابغه ی حرکت لیفت .

در دنیای پاورلیفتینگ بودند پاورلیفتر هایی که استعداد و در واقع تخصص خودشون رو در یه حرکت نشون دادند . همه فرد هاتفیلد (‌که معرفیش قبلا انجام شد )‌ رو با اسکوات و تبحر فوق العادش در این حرکت میشناسند و یا اسکوات مندلسون رو متخصص پرس سینه میدونن . ولی نام یه پاورلیفتر هست که بار ها به عنوان نابغه حرکت لیفت برده شده .

صحبت از پاورلیفتر آمریکایی است که در اواخر دهه 80 و اوایل دهه 90 مطرح شد وحتی در اواخر دوران حرفه ایش تونست در اوج باشه و رکوردهای خارق العاده ثبت کنه .

اد کوان رکوردشکنی خودش رو در سال 1985 و در دسته وزنی 90 کیلوگرم آغاز کرد .

او تونست در مسابقات جهانی این سال وزنه 390 کیلوگرمی رو لیفت کنه و نوید از حضور یه لیفتر تخصصی در بین پاورلیفتر ها بده .

6 سال زمان لازم بود تا اد کوان طرفدارانش رو دوباره شاد کنه . مسابقات سال 1991 عرصه رکورد شکنی مجدد اد بود و در این سال تونست در حالی وزنه 410 کیلوگرمی رو لیفت کنه که اینبار در دسته وزنی 100 کیلوگرم مسابقه میداد ولی در همین وزن نیز لیفت کردن چنین وزنه ای اعجاب انگیز بود.

ضمن اینکه رکورد بیشترین مجموع کل مسابقات در این دسته وزنی نیز در اختیار اد قرار گرفت . اد تونست مجموع 5/1092 کیلوگرم رو از خودش به جای بزاره .

مسابقات سال 1998 ... اد دیگه کم کم به پایان دوره حرفه ایش نزدیک میشد . ولی تمریناتش نشون میداد که خودش رو برای قهرمانی مجدد آماده کرده . شاید این آخرین قهرمانی او بود ...

اد که در این سال نسبت به دو دوره گذشته سنگین تر شده بود اینبار در دسته 110 کیلوگرم مسابقه داد . در این مسابقات نیز رکورد بیشترین لیفت رو از آن خودش کرد ولی نتونست رکورد قبلی خودش که سال 1991 در دسته 100 کیلوگرم به جا گذاشته بود رو ارتقا بده و به ثبت 5/402 کیلوگرم بسنده کرد .

به هر حال ... اد کوان نامش 4 بار در لیست نام آوران و رکورد داران پاورلیفتینگ جهان قرار گرفته .

سه بار رکورد دار حرکت لیفت در اوزان 90 و 100 و 110 کیلوگرم و یک عنوان رکورددار مجموع سه حرکت در دسته 100 کیلوگرم نام اد کوان رو نه فقط به عنوان متخصص لیفت بلکه به عنوان یه پاورلیفتر قدرتمند برای همیشه در ذهن اهالی پاورلیفتینگ جای داده .

عادات غذایی مضر

امرو ز درباره مشکل اکثر افراد (‌ چه ورزشکار چه غیر ورزشکار ) میخوایم صحبت میکنیم  .

مشکلی که اکثرا باهاش دست و پنجه نرم میکنن اضافه وزنیه که به صورت چربی ظاهر میشه  .این مشکل تو ورزشکارا موقع مسابقه و سر وزن کشی خودشو نشون میده و حتی راندمان کار ورزشکار رو هم ممکنه پایین بیاره .از طرفی افراد عادی هم سلامتیشون با داشتن مقدار چربی اضافی به شدت تهدید میشه .

این مشکل به سادگی قابل حله و نسبت مستقیمی بین تغذیه و تحرک فرد برقراره . به مطلب زیر توجه کنین :

در دنـیای اینترنـت پـرسـرعـت، ماشـیـن های خـودپــرداز،   اتومبیل های تند رو و غذاهـای حـاضـری، وقـت گـذاشـتـن برای حفظ عادتهای سالم و مناسب غذایی دشـوار بنـظر میرسد.
غذاخوردن که پیش ازاین یک اولویت مهم محسوب میشد،به موضوعی جنبی تبدیل گشته
است که توجه زیـادی به   آن نشده و معمولا در لابه لای کارهای روزانه دیگر گنجانده  می شود.
گذشته از این، برخی از عادتهای غذایی که بتصور شـما موجب کاهش وزن می گردند، در واقع ممکن است منجر به افزایش وزن شوند. خوشبختـانه ترک عادتهای غذایی غلط آسـان بـوده و وقـت زیادی نمی گیرد و موجب خواهد شد تا از زندگی سالم تر و اندامی متناسب تر برخوردار شده و از غذا خوردن بیشتر لذت ببرید.
برخی از این عادت های نادرست بشرح زیر می باشند:
1- نخوردن صبحانه . اشکال چیست؟  نخوردن صبحانه یک اشتباه بزرگ محسوب میشود. صبحانه سالم نه تنها باعث افزایش انرژی و بازشدن فکر و ذهـن میـگردد، بـلـکه مـوجب انتخاب و مصرف مناسب وعده های غذایی دیگر در ادامه روز توسط شما خواهد شد.
همچنین خوردن صبحانه ممکن است به شـما در مـصـرف کمتر کالری در ادامه روز کمک نماید. یک تحقیق دانشگاهی نشان داده که مصرف مقدار کالری مشخص در ابتدای روز اثر سیر کنندگی بیشتری نسبت بمصرف همان مقدار کالـری در ساعتهای دیرتر خواهد داشت که این امر موجب کاهش مجموع کالری مصرفی در روز می گردد. راه حل خوردن صبحانه مناسب احتمال بکارگیـری عـادتهای نادرسـت غـذایـی را در وعـده هـای دیگر کاهش میدهد. صبحانه را کامل صرف نـمایـیـد. از مـواد لـبنی کم چرب، تخم مرغ و نانهای سبوس دار استفاده کنید .

2-غذا خورن پیش از خواب . اشکال چیست؟ اگر میخواهید رویاهای شیرین ببینید، پیش از خواب از غذا خوردن دوری کنـیـد. با اینکه  نتایج قطعی مبنی بر افزایش وزن بر اثر خـوردن غذا پیـش از خواب وجود ندارد، پرخوری، مصرف غذاهای ادویه دار و چرب،یـک تا سـه سـاعت پیش از وقت خواب منجر به کاهش کیـفیت و مدت خواب و مـوجـب کـسـالـت، خـستـگـی و کـوفــتــگی در روز بــعد خواهــد شد.خوردن غذاهای چرب پیش از خواب سبب کند شدن تخلیه معده و تشدید سوءهاضمه  و مصرف غذاهای ادویه دار  منتهی به صـدمات و سـوزشـهای قلـبی و نـیز سوءهاضمه خواهد شد. راه حل: سعی کنید حداقل 4 ساعت قبل از خواب اقدام به خـوردن غذا نـموده و چنانچه پیش از خواب احساس گرسنگی کردید مقداری میوه جات تازه مصرف نمایید.

3- پرخوری . اشکال چیست . شـاید اگـر پرخوریهای رایج مربوط به سبزیجات میشد، متخصصان تغذیه مشکلی بااین نوع خوردن پیدا نمیکردند، امامتاسـفـانـه پرخـوری مـعـمـولا" درمـورد غـذاهـای چـرب و  نشاسه دارنـمودار میشود. زیاده روی در ایـن نـوع مـواد غـذایی منجر به افزایش وزن و
نارضایتی شده و جنبه اجتماعی خوشایندی به دنبال نخواهد داشت. راه حل  وعده های غذایی خود را بجای 3 وعده پرحجم، به 5 یا 6 وعـده کـم حـجـم تـر تـقـسـیم کنید. خوردن غذاهای سالم و کم حجم حاوی کربوهیدراتهای کمپلکس و پروتئین درطول روز نه تنها اشتهای شما را کنترل می کند، بلکه احتمال پرخوری را نیـز کـاهـش خواهـد داد.تعدد وعده های غذایی همچنین باعث سوزانده شدن مقدار بیشتری کالری میگردد چرا که متابولیسم بدن همواره به فعالیت می پردازد.

4- گرسنه ماندن . اشکال چیست؟ برخلاف تصور، گرسنه ماندن باعث میشود وزن بدن بدلیل ذخیره سازی چربـی افزایـش یابد. هنگامیکه برای مدتی طولانی غذا نمی خورید، بدن شما بدلیل مـحروم مـانـدن از مواد غذایی دچار آشفتگی میگردد و درانتها هنگامیکه دوباره شروع به خوردن
میکنید، بدن شما گمان میکند که بایدکالری مصرفی را بچربی تبدیل نماید چون نمیداند چـقدر طول می کشد که دوباره غذابخورید. بنابراین چربیها با شما باقی میمانند. راه حل: اگر هدفتان از گرسنگی کشیدن کاهش وزن است باید در برنامه رژیمی خود تجدید نظر نمایید. بجای گرسنگی یک برنامه مناسب ورزشی برای خود تعیین نموده و بـیشـتـر بـه باشگاه بروید.از میوه جات، سبزی جات،حبوبات، گوشتهای کم چرب و ماهی استفاده کنید. سعی کنید چهار یا پنج بار در هفته
طبق یک برنامه منظم ورزش نـمایـیـد. بهترین روش کاهش وزن تمرینات مرتب و رژیم غذایی مناسب است و نه محـروم کـردن بـدن از مواد غذایی مورد نیاز آنهم به مدت طولانی.

5- انجام کاری دیگر بهمراه غذا خوردن . اشکال چیست؟نه تنها پرداختن به کاری دیگر همزمان با
غذا خـوردن مـوجب ریـخت و پـاش آن دراطراف شما  می شود، منجر بـه پـرخوری و درنتیجه افزایش وزن نیز خـواهد شـد. اگـرهنـگام تماشای تـلوزیـون، صـحبـت بـاتـلفـن و یا بـازی ویـدئـویی مشــغول غـذا خـوردن شوید، این عوامل خارجی پرت کننده حواس باعث میشوند شـما توجه کمتری به گـرسنـگی و نشانه های سیرشدن که بیان کننده کافی بودن مقدارغذا و احساس سیری میباشند، بنمایید. بعلاوه وقتی در حین انجام کاری شروع به غـذا خوردن میـکنید،
دیگر توان توقف نخواهیـد داشت چرا که عمل خوردن تبدیل بـه حرکـی غـیر هوشیارانه و مکانیکی بدون توقـف می شود. راه حل : سعی کنید در هر لحظه فقط روی یک چیز تمرکز نمایید. چرخ زدن در آشپزخـانـه هـنـگام صحبت با تلفن ایده مناسبی نیست.اگر فقط می خواهـید دست یا دندانـتـان مشغول باشد، سرگرمی غیر از مواد خوراکی پیـدا کـنـیـد. آدامـس بجوید، گیتار بنوازید و یا گردن همسرتان را ماساژ دهید.

6- سریع خوردن . اشکال چیست؟زندگی بسرعت می گذرد. ولی آیا دوست دارید زندگی شما نیز سریع تمام شود؟ بعید اسـت. دفـعـه بـعـد سـعـی کنـید غـذای خود را آهسته تر بخورید چون
سریع غذا خوردن کمکی بـشما نکرده و برعکس باعث افزایش وزن می گردد. از زمان شروع
غذا تقریبا 20 دقیقه طول میـکشد که علائم سیری به مغز برسند بنابراین اگر شما ظرف 5
یا  6 دقیقه غذای خود را تمام کنید، مغز فرصتی پیدا نمی کند که به بدنتان بگویدکه سیر شده اید و این باعث زیاده خوری وپر کردن معده بیش از مقدار مورد نیازخواهد گردید.راه حل :آهسته غذا بخورید،ریلکس باشید، خوب بجوید و از مزه غذا لذت ببرید. به اینصورت مغز شما متوجه می شود که در حال غذا خوردن هستید بنابراین می تواند به بدنتان بگوید که سیر شده اید .

 7-آب نخوردن به اندازه کافی . اشکال چیست؟ پوشـیده نیـسـت که آب مایعی حیات بخش برای هـمـه  موجودات طبـیعت از جـمله انـسـان اسـت. نـکتـه جالب  اینجا است که ننـوشـیدن مقـدار کـافـی آب در طـول روز متابولیسم و سـوخت ساز بدن را کنـد نـمـوده و مـمکن    است باعث اضافـه وزن نیـز بـشـود. آب ماده ای ضـروری  برای فعالیتهای متابولیک بدن، از جمله سوزاندن کالری،   محسوب می گردد. راه حل: تا زمانیکه در کویر لوت زندگی نمی کنید، آب فراوانی      اطراف شما وجود داشته و باید زیاد از آن بـنـوشـیـد.  8 تا 10 لیـوان و اگر ورزش میـکـنید حتی بیشتر از این مقدار. خوردن آب بجای انـواع نـوشـانه نـیـز بـسیـار مـنـاسـب است. نوشابه ها معمولا" زودتر احساس تشنگی را نـسبت به آب از بـیـن مـی بـردنـد و دارای کالریهای بی ارزش بوده و باعث می شود بعد از 30 دقـیـقه مـجددا" احساس گرسنگی نمایید.

8- نخوردن میوه و سبزیجات به مقدار کافی . مشکل چیست؟ بسیاری از مواد غذایی مـورد نـیـاز بـدن در انـواع میـوه و سبزی وجـود دارند که امتناع از خودن آنها باعث کمبودها و مشکلاتی در بدن خواهد شد. راه حل:تنها راه تامین مواد معدنی و ویتامینهای مورد نیاز بـدن، مـصرف مـیـوه و سـبـزیجات تازه و خالص می باشد. بنـابـرایـن بـاید سـعی شـود این مواد را جزء لاینفک رژیم غذایی قرار داده و همیشه به مقدار کافی از آنها استفاده نمایید.

9- خوردن تنقلات هنگام گرسنگی . مشکل چیست؟خوردن تنـقلات هنگام گرسنگی باعث ایجاد عادتهای غذایی ناسالم میشوند. استفاده از مـواد غـذایـی کم ارزش و شکم پرکن مانند شکلات، چیپس و پوفک، تنـها باعث برهم خوردن رژیم غذایی شده ومشکلاتی را برای بدن به همراه خواهد
داشت.راه حل:با شکم سیر از خانه خارج شوید.گـرسـنـگی مـمکـن اسـت منـجـر بـه خـریدن و خوردن تنقلات گردد. شکلات، پوفـک و چـیـپس هیـچ کـدام نـمی توانند جای یک صبحانه، نهار و شام سالم و رضایت بخش را بگیرند.

به هر حال امیدوارم با خوندن این مطالب عادات غذاییتون رو در صورت داشتن اشکال اصلاح کنید .ولی اینو هم بدونین میشه ۱ روز در هفته از چیزایی که دوست دارید ولی برای تغذیه سالم مسئله ساز است استفاده کنین ... شکلات . بستنی و شیرینی و ... نگران نباشید با ۱ بار در هفته مشکلی پیش نمیاد ! البته اگر تو اون ۱ روز جبران ۱ ماه رو نکنین !‌

خوب بخورید، خوب زندگی کنید . برنـامـه هـای غـذایـی سـاده و دخیل نمودن خوردنی های سبک و سالم میتواند دنیایی از تغییرات در رژیم غذایی ایجاد کنـد. مـتـنـاسب بـمانید، انرژی خود را
افزایش دهید و از غذا خوردن لذت ببرید .

گمونم دفعه بعد که وبلاگ رو اپدیت میکنم باید از خاطرات سربازی بنویسم! . چون فردا اعزامم .تا بعد ... دست علی همراتون . مرسی که با نظراتون تشویقم میکنین که بنویسم . یا علی .

معرفی قهرمانان پاورلیفتینگ جهان

خب ... دیگه روزهای آخر نوشتن منه . پنج شنبه همین هفته اعزامم ... !

بیخیال ! فعلا اینجا رو بچسبم ...

نوبت رسید به فرانکو کولومبو . پاورلیفتری که به سخت کوشی معروفه و دلیلش هم توانی بوده که تو هر دو رشته پاورلیفتینگ و بعد ها بدنسازی از خودش نشون داده .

فرانکو تا سال ۱۹۷۲ به طور حرفه ای تنها به پاورلیفتینگ می پرداخت و ذهنش متمرکز این رشته بود و عناوین قهرمانی زیادی در دسته وزنی خودش به دست آورده بود .

تا اینکه به واسطه آشناییش با آرنولد شوارتزنگر کم کم به سوی بدنسازی کشیده شد و به جایی رسید که عملا پاورلیفتینگ رو رها کرده و تمام و کمال متمرکز بدنسازی شد و انصافا از بزرگان اون دوره شد که پا به پای آرنولد تمرین می کرد .

فرانکو در زمان خودش به واسطه پیشینه پاورلیفتر بودنش از قویترین بدنسازان بود و با توجه به وزن بدنش رکورد های اعجاب انگیزی رو در تمرینات خودش داشت و پا به پای آرنولد هم تمرین میکرد و به غیر از بدنسازی در رشته های دیگری هم فعالیت داشت .

۲ بار قهرمانی مستر المپیا . نفر دوم قهرمانی پرس سینه جهان در سال ۱۹۷۲ با رکورد ۲۰۵ کیلوگرم با وزن ۷۲ کیلوگرم از افتخارات برجسته ی فرانکو کولومبوست ...

وی رکورد خارق العاده ی ۲۴۳ کیلوگرم رو برای پرس سینه در تمریناتش به جا گذاشته که البته رکوردی ثبت نشده است .

از وب سایت شخصی فرانکو کولومبو دیدن کنید :       http://www.columbu.com

روزهای آخر

سلام ...

امشب باز از اون شباست ... یکی از بچه ها رو بدرقه کردیم که بره و نیمه دوم زندگیشو شروع کنه . راستش تازه داشتیم عادت میکردیم ... ولی ... رسید اون روزی که منتظرش بودم !      سربازی !به نظر من زندگی ما پسر ها ۳ قسمت داره ... یکیش دوران قبل از خدمت سربازیه . یکیش دوران بعد از خدمت سربازی و آخرینش هم بعد از ازدواجه ... حالا که خوب فکر میکنم میبینم از نیمه اول زندگیم هیچ چیز نفهمیدم ... هیچ چیز . سه روز دیگه هم عازم سفری هستم که اجباریه و اخیاری در کار نیس ! البته واسه مائی که از همون وقتی که هم سن و سالامون داشتن عشق دنیا رو میکردن دنبال کار بودیم و از تفریح فقط اسمشو بلد بودیم سربازی یه فرصت استراحته . فرصتی که فقط غم غربت باهاشه که اونم قابل حله ... به هر حال . هر کسی قسمتی داره . ۳ روز دیگه نیمه دوم قسمت من رقم میخوره . تا دیروز هم خیالی نبود برام ! ولی هر چی داریم نزدیک میشیم به اون تاریخ تو دلم یه جوراییه !‌واسه همین دارم مینویسم شاید یکم حال و هوام عوض شد . میریم تا سرنوشتمونو خودمون رقم بزنیم  نه اینکه بشینیم ببینیم قسمت چی میخواد .

چقدر  عجیبه که تا وقتی مریض نشی کسی برات گل نیاره . چقدر عجیبه که تا فریاد نزنی کسی به سمتت بر نگرده که نیگات کنه . چقدر عجیبه که تا گریه نکنی کسی نوازشت نکنه . چقدر عجیبه که تا قصد رفتن نکنی کسی به دیدارت نیادو چققددددر عجیبه که تا وقتی نمیرم کسی منو نمیبخشه ...

یکی اون بالاست که هوامو داره ... تنهایی با او یعنی هیچ ... هر چه بود :

 

معرفی قهرمانان پاورلیفتینگ جهان

بعد از فرد هاتفیلد نوبت به بیل کازمایر میرسه که از نظر کسوت از قدیمی های این رشته هست
بیل کازمایر شهرتش رو از پاورلیفتینگ به دست نیاورد ! بلکه خودش رو با ثبت رکوردهای        
خارق العاده در مسابقات قویترین مردان مطرح کرد .

               
بیل کازمایر از پیشگامان نسل جدید مسابقات قوی ترین مردان بود و با نظر خود او که بعد از مدتی تبدیل به یکی از برترین های این رشته شده بود بعضی ایتم ها به این مسابقات اضافه شد و تا امروز هم ازش استفاده میشه .
چیزی که باعث شد اسم بیل کازمایر رو تو معرفی پاورلیفتر ها بیارم این بوده که اون از همین رشته و تمرینات با وزنه کارش رو شروع کرد و پیشرفتی سریع داشت .
الان هم در مسابقاتی که برگزار میشه بیل کازمایر به عنوان داور یا کارشناس مسابقات رو زیر نظر داره در حال حاضر بزرگانی مثل مگنوس ساموئلسن جا پای این قهرمان نامی گذاشتند .
بیل کازمایر در کارنامه خود 2 دوره قهرمانی پاورلیفتینگ جهان . 3 دوره قهرمانی قویترین مردان جهان و در سال 1981 نیز قهرمانی پرس سینه جهان در دسته فوق سنگین با رکورد 300 کیلوگرم رو در اختیار داره .


السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا (‌ع )‌

ولادت با سعادت و پر برکت امام رضا (‌ع )بر همه شما عزیزان مبارک باشه ...

یا ضامن آهو . با اخلاص رو به ضریح مطهرت میکنیم و از جان و دل می گوئیم :

السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا (‌ع )

 

 آن حضرت روز پنج شنبه یا جمعه ، 11 ذى القعدة ، سال 148 هجرى قمرى، یک سال پس از
شهادت امام جعفر صادق علیه السلام در شهر مدینه منوّره دیده به جهان گشود؛ و با ظهور نور طلعتش جهانى را روشنائى بخشید.                                                                            
نام : علىّ، صلوات اللّه و سلامه علیه . کنیه : ابوالحسن ثانى ، ابوعلىّ و... . القاب : رضا، صابر، زکىّ، وفىّ، ولىّ، رضىّ، ضامن ، غریب ، نورالهدى ، سراج . اللّه ، غیظ المحدّثین ،               غیاث المستغیثین و... پدر: امام موسى کاظم ، باب الحوائج إ لى اللّه علیه السلام .
مادر: شقراء، معروف به خیزران ، امّ
البنین ، و بعضى گفته اند: نجمه بوده است . نقش انگشتر: حضرت داراى سه انگشتر بود،
که نقش هر کدام به ترتیب عبارتند از: ((حَسْبىَ اللّهُ)) ، ((ما شاءَ اللّهُ وَ لا قُوَّةَ إ لاّ بِاللّهِ)) ،   ((وَلییّ اللّهُ)) .
دربان : مورّخین ، دو نفر را به نام محمّد بن فرات و محمّد بن راشد به عنوان دربان حضرت        گفته اند. مدّت امامت : بنابر مشهور، روز جمعه ، 25 رجب ، سال 183 هجرى قمرى ، پس از شهادت پدر مظلومش بلافاصله مسئولیّت رهبرى و امامت جامعه اسلامى را به عهده گرفت ، که تا سال 203 یا 206 به طول انجامید.
و در سال 200 هجرى قمرى حضرت توسّط ماءمون به خراسان احضار گردید.
مدّت عمر: در طول عمر آن حضرت بین 49 تا 57 سال بین مورّخین اختلاف است . و بر همین مبنا در مقدار و مدّت هم زیستى با پدر بزرگوارش ؛ و نیز در مدّت حیات پس از پدرش اختلاف           مى باشد، گرچه برخى گفته اند که آن حضرت 29 سال و دو ماه در زمان حیات پدر بزرگوارش زندگى نموده است .
در علّت آمدن امام رضا علیه السلام به خراسان ، نیز بین مورّخین اختلاف است ؛
ولى مى توان از مجموع گفته ها، این گونه استفاده نمود:
چون هارون الرّشید به هلاکت رسید، بغداد و حوالى آن در اختیار فرزندش امین ، و خراسان با حوالى آن تحت حکومت دیگر فرزندش ماءمون قرار گرفت .
پس از گذشت مدّتى کوتاه ، بین دو این برادر اختلاف و جنگ ، رونق گرفت و امین کشته شد.
در این بین ، ماءمون نیز جهت استحکام قدرت خود چنان ابراز داشت که از علاقه مندان خاندان علىّ بن ابى طالب و سادات بنى الزّهراء مى باشد.
بنابر این ، در سال 200 هجرى نامه اى به استاندار خود در شهر مدینه منوّره فرستاد، تا حضرت علىّ بن موسى الرّضا علیهما السلام را از راه بصره اهواز، (به گونه اى که از غیر مسیر شهر قم باشد) به خراسان منتقل گردانند.
هنگامى که امام رضا علیه السلام به شهر مَرْوْ رسید، ماءمون عبّاسى به حضرتش پیشنهاد بیعت و خلافت را داد. ولى حضرت چون کاملاً نسبت به افکار و دسیسه هاى ماءمون و دیگر خلفاء بنى
العبّاس آگاه و آشنا بود، پیشنهاد خلافت را از طرف ماءمون نپذیرفت .
و ماءمون دو ماه به طور مرتّب ، با نیرنگ ها و شیوه هاى گوناگونى اصرار مى ورزید که شاید امام علیه السلام بپذیرد؛ ولى چون از طریقى در رسیدن به هدف خویش موفّق نگردید، در نهایت ، حضرت را تهدید به قتل کرد.
بر همین اساس امام علیه السلام مجبور گردید که ولایتعهدى را تحت شرائطى بپذیرد، که روز پنج شنبه ، پنجم ماه مبارک رمضان ، در سال 201 بیعت انجام گرفت ، مشروط بر آن که حضرت در هیچ کارى از امور حکومت دخالت ننماید. پس از آن که ماءمون به هدف خود رسید و از هر جهت حکومت خود را ثابت و استوار یافت ، شخصا تصمیم قتل حضرت رضاعلیه السلام را گرفت و به وسیله انگور زهرآلود، آن امام مظلوم و غریب را مسموم و شهید کرد.
شهادت : بنابر مشهور بین تاریخ ‌نویسان ،حضرت روز جمعه یا دوشنبه ، آخر ماه صفر، در سال 203 یا 206 هجرى قمرى (4) به وسیله زهرمسموم شده و در سناباد خراسان شهید گردید؛ و به عالم بقاء رحلت نمود. و جسد مطهّر و مقدّس آن حضرت در منزل حمید بن قحطبه ، کنار قبر هارون الرّشید دفن گردید. خلفاء هم عصر آن حضرت : امامت حضرت ، هم زمان با حکومت هارون الرّشید، فرزندش امین ، عمویش ابراهیم ، دوّمین فرزندش محمّد، سوّمین فرزندش عبداللّه ملقّب به ماءمون عبّاسى مصاددف گردید.
تعداد فرزندان : عدّه اى گفته اند حضرت داراى پنج پسر و یک دختر به نام فاطمه بوده است ؛ ولى اکثر مورّخین بر این عقیده اند که حضرت بیش از یک پسر به نام ابوجعفر، امام محمّد جواد علیه السلام نداشته است .
نماز آن حضرت :
شش رکعت است ، در هر رکعت پس از قرائت سوره حمد، ده مرتبه))هل اءتى عَلَى الا نْسانِ حینٌ مِنَ الدَّهْرِ لَمْ یَکُنْ شَیْئا مَذْکُورا))خوانده مى شود.
و بعد از آخرین سلام نماز، تسبیحات حضرت فاطمه زهراءعلیها السلام گفته مى شود؛ و سپس حوائج و خواسته هاى مشروعه خویش را از درگاه خداوند متعال مسئلت مى نماید که انشاء اللّه تعالى برآورده خواهد شد .
درخت بادام در خانه میزبان
مرحوم شیخ صدوق رضوان اللّه علیه ، به نقل از محمّد بن احمد نیشابورى از قول جدّه اش خدیجه ، دختر حمدان حکایت کند: در آن هنگامى که امام رضا علیهما السلام در مسیر راه خراسان وارد شهر نیشابور گردید، به منزل ما تشریف فرما شد. امام علیه السلام پس از آن که اندکى استراحت نمود، در گوشه اى از حیات خانه ما یک بادام کشت نمود، که رشد کرد و بزرگ شد و یک ساله به ثمر رسید؛ و هر سال ثمره بسیارى مى داد. و چون مردم متوجّه شدند، که امام رضا
علیه السلام آن درخت را با دست مبارک خود کشت نموده است ، هر روز به منزل ما مى آمدند و از بادام هاى آن جهت شفا و درمان امراض خود استفاده مى کردند و هرکس هر نوع مرضى که داشت ، به عنوان تبرّک از آن بادام که تناول مى کرد، عافیت و سلامتى خود را باز مى یافت .
و حتّى نابینایان شفا مى گرفتند و زن هاى آبستن - که درد زایمان برایشان سخت و غیرقابل تحمّل بود - از آن بادام استفاده مى کردند و به آسانى وضع حمل مى نمودند.
و همچنین حیوانات مختلف مى آمدند و خود را به وسیله آن درخت متبرّک مى ساختند.
پس ا آن که مدّت زمانى از این جریان گذشت ، درخت بادام خشک شد و جدّم ، حمدان چند شاخه اى از آن درخت را قطع کرد که در نتیجه چشم هایش کور و نابینا گردید.
و فرزند او - که عَمرو نام داشت و یکى از ثروتمندان مهمّ شهر نیشابور بود - آن درخت را از ریشه قطع و نابود کرد و او نیز به جهت این کار، تمام اموال و زندگیش متلاشى شد و بیچاره گردید، که دیگر به هیچ عنوان توان امرار معاش نداشت .
و راوى در نهایت گوید: قبل از آن که درخت خشک شود، کرامات بسیارى به برکت امام رضا
علیه السلام از آن ظاهر مى گردید و مردم ؛ بلکه حیوانات از آن بهره مى بردند .
 دو معجزه و یک غیب گوئى محمّد بن فضیل - که یکى از راویان حدیث است - حکایت کند:
مدّتى بود که به ناراحتى درد پهلو و درد پا مبتلا شد بودم ، به همین جهت محضر مبارک حضرت ابوالحسن ، امام رضا علیهالسلام شرفیاب شدم تا شفاى خود را بگیرم ؛ در آن زمان حضرت در مدینه بود و هنوز به خراسان منتقل نشده بود، هنگامى که وارد بر امام علیه السلام شدم فرمود: چرا ناراحت و افسرده اى ؟
گفتم : ناراحتى درد پهلو و درد پا دارم که مرا سخت مى آزارد.
امام علیه السلام با دست مبارک خویش اشاره به پهلویم نمود و دعائى را خواند و آب دهان مبارک خود را بر محلّ درد مالید و فرمود: دیگر از این جهت ، ناراحتى نخواهى داشت .
و سپس نگاهى به پایم انداخت و اظهار داشت : حضرت ابوجعفر، باقرالعلوم علیه السلام فرموده است : هر که از شیعیان ما، مبتلا به مرض و ناراحتى شود و در مقابل آن صبر وشکیبائى از خود نشان دهد، خداوند پاداش  هزار شهید به او عطا مى فرماید.
محمّد بن فضیل گوید: با این سخن حضرت ،فهمیدم که درد پایم باقى خواهد ماند و خوب شدنى نیست .
دوستان او مانند هیثم بن ابى مسروق گفته اند: محمّد تا آخر عمر مبتلا به پا درد بود و با همان ناراحتى از دنیا رفت .
همچنین آورده اند:
حُبابه والبیّه از زمان امیرالمؤ منین ، امام علىّ علیه السلام تمام ائمّه را تا امام رضا علیهم السلام محضر یکایک آن ها شرفیاب شد و از هر یک معجزه مخصوصى مشاهده کرد.
چون حُبابه والبیّه بر امام رضا علیه السلام وارد شد، به او فرمود: جدّم ، امیرالمؤ منین علیه السلام چه مطالبى را برایت بیان نمود؟
حُبابه گفت : آن حضرت فرمود: تو یک علامت و برهان عظیمى را خواهى دید؛ امام رضا علیه
السلام فرمود: اى حُبابه ! آیا متوجّه موهاى سفیدت شده اى ؟ گفت : بلى .
فرمود: آیا دوست دارى که گیسوانت سیاه و خودت را جوان ببینى ؛ و به حالت جوانى برگردى ؟ حُبابه گفت : بلى ، این بزرگ ترین نشانه و برهان خواهد بود. در همین لحظه حُبابه احساس خاصّى در خود کرد و متوجّه شد که حضرت مخفیانه دعائى را مى خواند.
سپس حُبابه ، گیسوان خود را تماشا کرد، دید که همه سیاه و زیبا گشته است ، مکانى
خلوت را پیدا کرد و به آن جا رفت و پس از آن که خود را بررسى کرد متوجّه شد که دختر شده است و باکره مى باشد .

معرفی قهرمانان بزرگ پاورلیفتینگ جهان

بعد از معرفی پاورلیفتر های بزرگ استان گیلان که قبلا معرفی شدن میرسیم به معرفی پاورلیفتر های بزرگ در سطح جهانی که جاودانه شدند ...

از فرد هاتفیلد قهرمان نامی پاورلیفتینگ که تبحری خاص در حرکت اسکوات داشت شروع میکنیم ...

فرد هاتفیلد تنها کسی بود که موفق شد حرکت اسکوات رو با وزنه ای معادل ۱۰۱۴ پوند ( ۴۵۵ کیلو گرم )‌رو اسکوات بره و نام خودش رو جاودانه کنه .

البته چیزی که ارزش کار هاتفیلد رو بیشتر میکنه این بوده که در زمان فرد هاتفیلد خبری از پوشش های مدرن و پیشرفته امروزی نبوده و از ابتدایی ترین چیزها مثل زانو بندهای امروزی محروم بودند و تجهیزاتشون در حد تمرین قهرمانان فعلی بوده !

فرد هاتفیلد دارای مدرک پی اچ دی هست و تحصیلاتش رو تا دکترا ادامه داده و از طرفی هم خیلی ها به خاطر تبحرش تو حرکت اسکوات لقب شایسته !‌دکتر اسکوات رو بهش دادند ...

پیشنهادم اینه که از وب سایت شخصی دکتر هاتفیلد دیدن کنین و از نظراتش تو بهبود حرکاتتون بهره ببرید :      www.drsquat.com

تا دفعه بعد ... موفق و سربلند باشید .