پاورلیفتر

بدان که خداوند بر همه چیز آگاه است . پس بنگر که چگونه باید باشی ...

پاورلیفتر

بدان که خداوند بر همه چیز آگاه است . پس بنگر که چگونه باید باشی ...

ناکامی کاروان ایران در المپیک

درسته که هنوز المپیک به پایان نرسیده و چند نماینده دیگه داریم که حتی شانس مدال هم دارند ... ( نه خراب کردم ! ) شانس ؟!!!؟؟ اصلا بهش اعتقاد ندارم ! نماینده ای که به المپیک میره باید با شانس برای ما مدال بیاره ؟! آقایون هر جا کم آوردن توجیه آوردن :

آقا شانس نداشته ! قرعه ش بد شانس بوده ! روحیه ش ناجور بوده ! این بوده ، اون بوده ! آقا جون مادرت بیا بگو ورزشکارم ضعیف بوده خوب ! مگه چیه ؟!

... بگذریم . در این مورد یه چند سطری نوشتم که اگه بشه و امکانش باشه تو یه پست میزارمش . فعلا تیم ایران با 1 مدال برنز با تیم های افغانستان ! مصر ! اسرائیل ! لیتوانی ! توگو ! مراکش ! و ونزوئلا در رقابته تا شاید با 1 مدال دیگه از اونها سبقت بگیره ! میگیره !!!!

 وزنه برداری هم که اونچنان که ازش انتظار میرفت نبود . هرچند ... با این بضاعت واقعا بد هم کار نکردن ...

نمیخوام مثل صدا و سیما و دور و بریاش هی اسم این قهرمان رو تکرار کنم ! اما جای خالی رضازاده واقعا احساس شد و حتی موقع نگاه کردن مسابقات سنگین وزن احساس میکردم غرورم جریحه دار شده !!!!

پرسش و پاسخ

سعید : سلام  . سعید هستم ۱۷ سالمه. ۵۴ کیلو وزنمه و قدم هم ۱۷۴. می خواستم بدونم الان با توجه به لاغری که دارم چه تمرین رو توصیه  می کنید اینو هم بگم که فکر می کنم تا پایان رشدم به قدم ۵ سانت اضافه بشه ؟؟!! راستی برای من چه مکملی خوبتره ؟؟                        

پاورلیفتر : سلام سعید جان . برای شروع ورزش سن مناسبی رو انتخاب کردی و میتونی پیشرفت داشته باشی . ولی چیزی که الان 100% بهش نیاز داری یه نفر با تجربه تو وزنه زدنه که بخواد همیشه کنارت باشه و نزاره با یه اشتباه از تمرین زده بشی. تو باید اول شکل صحیح اجرای حرکات رو یاد بگیری که خودش 80% رشد رو شامل میشه .

برای شروع  3 جلسه تمرنی در هفته کافیه که باید حرکات چند مفصلی رو استفاده کنی . حرکاتی مثل پرس سینه هالتر برای سینه ، بارفیکس یا هالتر خم برای پشت ، سرشانه هالتر از جلو برای سرشانه ، جلوبازو هالتر ایستاده و پشت بازو هالتر خوابیده برای بازو و پرس پا یا اسکوات برای عضلات پا .

تو آرشیو پرسش و پاسخ  برنامه های نمونه برای مبتدی و شروع کار هست . لطف کن یه نگاهی بنداز .

برای رشد قد هم هیچ مشکلی نیست . فقط باید حرکات پرسی سنگین رو سرپا انجام ندی . حرکات کششی  آخر تمرین هم خیلی مهمه .

مکمل تا 3 4 ماه اول لازم نیس . بعد از 3 ماه کراتین بهترین انتخاب برای توه و بعد هم روی پروتئین های وی میتونی حساب کنی . با من در ارتباط باش و در جریان پیشرفتت قرار بده . قربانت .  

رضا : 1- خیلی چاکریم من کربن رو اصلاح می کنم CARBO COMPLEX فکر کنم یه منبع کربوهیدرات که به صورت گلیکوژن توی کبد ذخیره میشه و ..........البته توی تبلیغات مجله بود؟حالا می شه بگین از چه شرکتی استفاده کنم قیمتش چنده بعد از مصرفش چند کیلو وزن می گیرم؟؟؟

2- سلام خسته نباشی اقا بابت پاسخها ممنون یه برنامه ی سوپر ست برای یه شوک کلی به بدن می خواستم اگر می شه لطف کنید به ما بدین الیته فکر کنم برای همه خوبه                          

پاورلیفتر : 1-  کلا همه مکمل های کربوهیدراتی کمکی برای تمدید و افزایش ذخایر گلیکوژن هستند و برای تامین انرژی مفید ... اینکه چه شرکتی ... ؟ راستش خودم به ویدر خیلی اعتماد داشتم . اما اونقدر تقلب و کم فروشی زیاده که نمیشه اعتماد کرد . شانس دخیله ! اونم خیلی ! ولی این مکمل هایی که تو ایران پر میشن و مهر بهداشت میخورن میتونن کمی قابل اعتمادتر باشن ! قیمتش هم جدیدا خبر ندارم ولی حول و حوش 25 به بالا دور میزنه . توی افزایش وزنت هم خیلی تاثیر داره ولی باید مواظب باشی چربی بدنت رو زیاد نکنه .

2- راستش سوپرست که تو یه جلسه تمرین همه بدن رو تمرین بدی پیشنهاد نمیکنم ! خیلی انرژی بر و خسته کننده میشه . برای شوک وارد کردن همون جلسات عادی رو حفظ کن فقط سوپر ست رو اضافه کن .

برای پا : جلوران دستگاه = 10+10+10 *3 ( هر بار از وزنه کم میکنی و 10 تکرار میزنی . 3 بار که کم کردی 1 ست تموم شده . بعد برای ست یعد هم دوباره همین روند رو ادامه بده ... )

برای سینه : پرس بالا سینه دمبل + قفسه بالا سینه دمبل 10*3  و  پرس سینه هالتر + شنا سوئدی 10*3

برای سرشانه : سرشانه هالتر از جلو + سرشانه دمبل از جلو 12*3 و سرشانه دمبل طرفین 10+10*3 ( با دو دمیل سنگین و سبک )

برای پشت : زیربغل سیمکش از پشت + سیمکش از جلو دست جمع مچ برعکس 12*3 و زیر بغل هالتر خم دست از رو + زیر بغل هالتر خم دست از زیر 10*3

برای جلوبازو : جلوبازو هالتر ایستاده  :  15+12+10*3 ( با کم کردن متناوب وزنه )

برای پشت بازو : پشت بازو نیمکت : 15+12+10*3 ( 10 تای اول با 2 تا وزنه روی پا ، 12 تای دوم با کم کردن یکی از وزنه ها و 15 تای آخر رو بدون وزنه میای )

این حرکات رو تو تمرین عادیت جا بده و بهت قول میدم میبری و نمیتونی ادامه بدی . خصوصا اگه بدون یار تمرینی و مشوق تمرین میکنی که عمرا بتونی بزنی  !!!!!

یه چیز دیگه رضا جون . اونم اینه که اگه بدنت هنوز به توانایی کامل نرسیده و از مبتدی در نیومده نباید سوپر ست استفاده بشه . بیشتر از 3 هفته هم ادامه نده و عوضش کن .

خبرم کن . قربانت .

یه دوست : سلام  . وبتون خیلی توپه ، مخصوصا تو قسمت پرسش و پاسخ . یه سوال داشتم : آیا میشه وی رو با کراتین مصرف کرد ؟ اگه خوبه و جواب میده روش مصرفش رو توضیح بدین .

پاورلیفتر : سلام دوست من ! خوش اومدی. نظر لطفته . هر چند دیر به دیر و با مشکل زیاد اما دوست دارم اینجا رفقایی پیدا کنم که بتونیم به هم کمک کنیم .

چرا نشه استفاده کرد ؟! کراتین یه مکمل پایه ست برای افزایش قدرت و توان و وی هم یه مکمل پروتئینی برای افزایش حجم ، انرژی و ریکاوری و ...

شما اگه 2 بار در روز از محلول وی استفاده کنی کفایت میکنه ( هم زود تموم نمیشه هم به نظر من بیشترش برای سطح حرفه ایه ) 1 بار بین صبحانه و نهار و 1 بار هم بعد تمرین . البته نحوه محلولش و فرمولی که من خودم ساختم !!!! تو آرشیو هست . سرچ کنی پیدا میشه . کراتین رو هم 5 روز اول بار گیری و بعد 2 بار . قبل و بعد از تمرین . اصلا کراتین بعد تمرین رو میتونی مخلوط با وی بخوری .  اطلاعات بیشتر هم تو وب موجوده . خوشحاال میشم اینجا ببینمت . قربانت .

 

ضمنا فتوبلاگ پاورلیفتر به روز شد ...

 

پرسش و پاسخ

مهدی : آقا یه سوال . مربی ما قهرمان کشور زیبای اندام توی وزن 60کیلو بهش گفتم اون موقع دوربازوتچند بود می گه 40سانت یعنی می شه ادم 60کیلویی دوربازوی 40سانتی داشته باشه اگه می  شه بگین چه جوری ممکنه؟

پاورلیفتر : سلام . مهدی جان شاید هم مربیت راست بگه ! راستش پرورش اندام کارهای ما اکثرا ( تاکید میکنم اکثرا ) از دارو استفاده میکنن و تمریناتشون هم ( در قسمت غیر مسابقه ای هاش و کمی هم حتی مسابقه ای ها ) روی یک عضله متمرکز میشه و میرن سمت افراط و تفریط !

همین میشه که یه قسمت رشد بی اندازه داره و .... درست همون صحنه ای که بهت پیشنهاد میکنم بهش دقیق بشی ... تو همین باشگاه خودتون یا حتی تو خیابون ! به بر و بچه هایی که بدن هایی با بازوهای بزرگ و سینه های ستبر و خلاصه با یه تی شرت بالای آرنج تیریپ بدنسازی میزارن با باسن یک مشتی و پشت ران و جلو ران مثل نی و عضلات ساق تمرین نشده بیشتر به یه کاریکاتور شبیه میشن ! ( البته جسارت به بچه های بدنسازی نشه . اما اکثرا الان همین مدلی دیده میشن ) .

اما مربی شما .... آره . من حتی تو یه مسابقه پرورش اندام دیدن که طرف با حدودای 75 کیلو وزن حجمی داشت که به نظر 100 کیلو میومد ... اون به خاطر تمرینات و تغذیه و فیزیک بدنی عالیه و به نظرم چیز غیر منطقی نیست ... چه بسا مربی شما هم کارش خیلی دیگه درسته ... !

قربانت .

رضا : سلام ببخشید یه سوال داشتم63 قد 173 اگه 3 روز باشگاه نرم 2کیلو می یاد پایین با این وضع  اگه روزه بگیرم وزنم میاد پایین وزن ؟؟؟شاید بگی چه ربطی داشت خودمم هم نمیدونم؟در ضمن مربیم گفته کربن بخورم آیا کربن لازم است که با مکمل دیگه ایی مصرف بشه مثلا یه پروتین یا نه تنها جواب می ده؟ایا کربن عوارض داره؟
چه شرکتهای خوب هست وشما قبول دارین؟اگه می شه یه قیمت هم به بدی دیگه کامل می شه؟ممنون که همیشه با حوصله به سوالات ما جواب می دین؟؟؟؟؟؟؟

پاورلیفتر : به ! آقا رضای خودمون ! 3 روز نری 2 کیلو میاد پایین ؟! مگه میشه ؟! باید بگم اون 2 کیلو آب بدنته که داره تمو میشه نه وزن عضلانی . راستش دقیقا نمیتونم بهت پیشنهاد بدم . چون خودم روزه میگیرم و مشکلی هم ندارم . چرا ... چه خورده رکوردها کم میشه اما یه دوره ی شوک جدید هم هست . 11 ماه توپ خوردیم و تمرین کردیم حالا 1 ماه غذای کمتر و وعده کمتر و تمرین سبک تر . بدن احیا میشه تا حدود زیادی . البته من نزدیکای 95 کیلو هستم و شرایط یه کم فرق داره . اما خوب فکر میکنم شما هم بگیری بهتر باشه . لااقل بدنت با شرایط کم کالری هم سو میشه و بعد از ماه رمضون که یهو میان کالری بالا میره بدن شوکه میشه و رشدش زیادتر .

مربیت گفته کربن بخوری ؟!!!!!!!!!!!؟ من تا حالا مکملی به اسم کربن نشنیدم و فقط میدونم یه عنصر کشنده ست که تو معدن پیدا میشه ! ( شوخی کردم دادا ) . ولی فکر کنم منظورش کرتین ( کراتین ) بوده . نه ؟! اگر نه لطفا یه چیزایی ازش بگو که هم تو وب دربارش بنویسم هم خودم اطلاعاتم اضافه شه . قربانت .

::..::.. فتوبلاگ پاورلیفتر رو فراموش نکنین !!!! ..::..::

پرسش و پاسخ

مهدی : آقا یه سوال . مربی ما قهرمان کشور زیبای اندام توی وزن 60کیلو بهش گفتم اون موقع دوربازوتچند بود می گه 40سانت یعنی می شه ادم 60کیلویی دوربازوی 40سانتی داشته باشه اگه می  شه بگین چه جوری ممکنه؟

پاورلیفتر : سلام . مهدی جان شاید هم مربیت راست بگه ! راستش پرورش اندام کارهای ما اکثرا ( تاکید میکنم اکثرا ) از دارو استفاده میکنن و تمریناتشون هم ( در قسمت غیر مسابقه ای هاش و کمی هم حتی مسابقه ای ها ) روی یک عضله متمرکز میشه و میرن سمت افراط و تفریط !

همین میشه که یه قسمت رشد بی اندازه داره و .... درست همون صحنه ای که بهت پیشنهاد میکنم بهش دقیق بشی ... تو همین باشگاه خودتون یا حتی تو خیابون ! به بر و بچه هایی که بدن هایی با بازوهای بزرگ و سینه های ستبر و خلاصه با یه تی شرت بالای آرنج تیریپ بدنسازی میزارن با باسن یک مشتی و پشت ران و جلو ران مثل نی و عضلات ساق تمرین نشده بیشتر به یه کاریکاتور شبیه میشن ! ( البته جسارت به بچه های بدنسازی نشه . اما اکثرا الان همین مدلی دیده میشن ) .

اما مربی شما .... آره . من حتی تو یه مسابقه پرورش اندام دیدن که طرف با حدودای 75 کیلو وزن حجمی داشت که به نظر 100 کیلو میومد ... اون به خاطر تمرینات و تغذیه و فیزیک بدنی عالیه و به نظرم چیز غیر منطقی نیست ... چه بسا مربی شما هم کارش خیلی دیگه درسته ... !

قربانت .

رضا : سلام ببخشید یه سوال داشتم63 قد 173 اگه 3 روز باشگاه نرم 2کیلو می یاد پایین با این وضع  اگه روزه بگیرم وزنم میاد پایین وزن ؟؟؟شاید بگی چه ربطی داشت خودمم هم نمیدونم؟در ضمن مربیم گفته کربن بخورم آیا کربن لازم است که با مکمل دیگه ایی مصرف بشه مثلا یه پروتین یا نه تنها جواب می ده؟ایا کربن عوارض داره؟
چه شرکتهای خوب هست وشما قبول دارین؟اگه می شه یه قیمت هم به بدی دیگه کامل می شه؟ممنون که همیشه با حوصله به سوالات ما جواب می دین؟؟؟؟؟؟؟

پاورلیفتر : به ! آقا رضای خودمون ! 3 روز نری 2 کیلو میاد پایین ؟! مگه میشه ؟! باید بگم اون 2 کیلو آب بدنته که داره تمو میشه نه وزن عضلانی . راستش دقیقا نمیتونم بهت پیشنهاد بدم . چون خودم روزه میگیرم و مشکلی هم ندارم . چرا ... چه خورده رکوردها کم میشه اما یه دوره ی شوک جدید هم هست . 11 ماه توپ خوردیم و تمرین کردیم حالا 1 ماه غذای کمتر و وعده کمتر و تمرین سبک تر . بدن احیا میشه تا حدود زیادی . البته من نزدیکای 95 کیلو هستم و شرایط یه کم فرق داره . اما خوب فکر میکنم شما هم بگیری بهتر باشه . لااقل بدنت با شرایط کم کالری هم سو میشه و بعد از ماه رمضون که یهو میان کالری بالا میره بدن شوکه میشه و رشدش زیادتر .

مربیت گفته کربن بخوری ؟!!!!!!!!!!!؟ من تا حالا مکملی به اسم کربن نشنیدم و فقط میدونم یه عنصر کشنده ست که تو معدن پیدا میشه ! ( شوخی کردم دادا ) . ولی فکر کنم منظورش کرتین ( کراتین ) بوده . نه ؟! اگر نه لطفا یه چیزایی ازش بگو که هم تو وب دربارش بنویسم هم خودم اطلاعاتم اضافه شه . قربانت .

فتوبلاگ پاورلیفتر شروع به کار کرد

خیلی وقت بود دوست داشتم یه فتوبلاگ داشته باشم ... نمیدونم چرا عملیش نکردم !

حالا ...

فتوبلاگ پاورلیفتر شروع به کار کرد ...

جانشین حدادی از آمریکا آمد !

قهرمان و رکورددار پرتاب وزنه ایران که از ابتدای عمرش در کشور آمریکا زندگی کرده، هم اکنون خود را آماده می‌کند تا به عنوان یکی از اعضای تیم ملی دوومیدانی ایران در بیست و نهمین دوره بازی‌های المپیک در پکن شرکت کند. او در حالی که تنها چند سفر کوتاه به ایران داشته، اما، عاشقانه به سرزمین پدری‌اش عشق می‌ورزد.

به نقل از ایسنا، امین ابراهیم پال نیک‌فر در سال 1981 میلادی از پدری ایرانی و مادری آمریکایی به دنیا آمد. وی پس از حضور در رشته‌های مختلف به رشته پرتاب‌وزنه‌ روی آورد تا جایی که در سال 2003 توانست به عنوان یک ایرانی رکورد پرتاب وزنه ایران را شکسته و به عضویت تیم ملی دوومیدانی درآید.

وی در آن سال در مسابقه‌های دوومیدانی قهرمانی داخل سالن آسیا در تهران یک مدال طلا برای ایران به ارمغان آورد و پس از آن به کشورش بازگشت. گرچه نیک‌فر در سال‌های اخیر هم تمرین‌هایش را به صورت جدی ادامه می‌داده و هم مشغول ادامه تحصیل بوده اما، چندان خبری از او نبود، چرا که رقیب قدرتمند او مهدی شاهرخی در ایران جایش را گرفته بود اما، امین نیک‌فر در سال المپیک رکوردهای بسیار خوبی را کسب کرده است. او در ماه مارچ سال جاری به رکورد 19 متر و 58 سانتی‌متر رسید. رکوردی که تنها 12 سانتی‌متر تا حضور در المپیک فاصله داشت.

ادامه مطلب ...