پاورلیفتر

بدان که خداوند بر همه چیز آگاه است . پس بنگر که چگونه باید باشی ...

پاورلیفتر

بدان که خداوند بر همه چیز آگاه است . پس بنگر که چگونه باید باشی ...

پرسش وپاسخ

کامنتی از ظرف یکی از دوستان خوب پاورلیفتر رسیده که از اون سری بحث های همیشگی و قدیمی پاورلیفتینگ بوده و هست . این کامنت و توضیحاتش رو قرار میدم شاید این بین به پیدا شدن راه حل کمک کنه .

سلام دوست عزیز

واقعاْ این افتخار آفرینی باعث سربلندی تمام ایرانیان است ولی جهت اطلاع شما دوست عزیز تمامی مسابقاتی که در خارج از ایران برگزار می گردد باید مورد تایید شورای برون مرزی سازمان تربیت بدنی قرارگیرد و چون در این رشته ی ورزشی برای شرکت کردن ورزشکاران مبالغ هنگفتی گرفته می شود وچون اگر این موضوع به گوش شورا برسد شدیدن از این موضوع جلو گیری می کند این رشته بدون هماهنگی در مسابقات شرکت می کند که همین موضوع باعث می شود که این پیروزی در ایران وجاهت قانونی نداشته باشد حالا به نظر شما مقصر اصلی چه کسی است!!!!!!!؟؟؟؟؟؟

 

راستش این مشکل متوجه ورزشکار ، مربی ، سرپرست و فدراسیون ( که البته برای این رشته مدال آور وجود نداره ! ) و هیئت و ... نیست .

به نظر من مشکل از کل ساختار ورزش ماست که بدون هیچ دلیل قانع کننده ای این رشته ورزشی پرطرفدار تو لیست سیاه قرار گرفته و حتی اسمی ازش برده نمیشه .

شنیده های من از برخی افراد مسئول این بوده که این ورزش وارداتی بوده و مثلا از فلان کشور پیدا شده ! خوب در این صورت باید به ورزشکاران رشته هایی مثل موی تای ، پینگ پنگ ، بدنسازی ، والیبال و ... و به خصوص فوتبال ! تبریک بگم که در حال اعتلای ورزشی هستند با تاریخ و خواستگاهی کاملا ایرانی !

به هر صورت اصلا دلیل موجه ای برای محجور موندن پاورلیفتینگ متصور نیستم و فکر هم نمیکنم دلایلی مثل آمار دوپینگ و خطرناک بودن و ... بتونه این مسئله رو توجیح کنه .

ما هم مثل شما و اکثر دوستان منتظر جوابی درست و روشن هستیم تا شاید کمی قانع بشیم .

حتی برای افرادی که فقط دوستدار این رشته هستند ( نه ورزشکار این رشته ) این امر که خیلی از قهرمانان مستعد ما فقط به خاطر نداشتن وسع مالی و نبود چیزی به اسم تیم ملی و حامی و فدراسیون و ... محروم از افتخار آفرینی برای ایران ما هستند متعجب میشن و براشون خنده داره ! و باید هم بشنویم که : خب پسر حالا برای چی تمرین میکنین شما !؟!؟!؟

البته از حق نگذریم فقط پاورلیفتینگ اسیر این نامهربانی ها نیست . خیلی از ورزش ها همچین وضعیتی دارند اما خب وقتی از شبکه سراسری و یکی از برنامه های پربیننده ورزشی ( با همه احترامی که برای هر ورزشی قائلم ) صعود تیم واترپلو ! مطرح تر از افتخارآفرینی و مدال آوری کل پاورلیفتر های اعضامی ایران جلوه داده میشه یا در خبر سراسری صحبت از ناز و ادای فلان بازیکن فوتبال برای فلان مدیرعامل هست اما خبر مدال آوری پاورلیفتر ها در یک اسلاید متنی و کمتر از 7 ثانیه خلاصه میشه ( سمبل میشه ! ) باید هم اینطور متعجب بود !

وجاهت قانونی یک مسئله ست و اصل مسئله یه چیز دیگه !

اینکه ورزشی علیرغم این همه استعداد ، فدراسیون و حامی نداره و همون استعداد ها به هزینه شخصی خودشون باعث غرور ملی ما میشن دو مورد رو بروی هم قابل تامله . حالا غیرقانونی بودن این افتخارآرینی چیزی از زحمت ورزشکار کم میکنه یا نه انتخابش با خود شماست .

بنده کاملا از اینکه مسابقات و اعزام به خارج کشور باید مورد تایید شورای برون مرزی باشه باخبرم و موافقش هم هستم اما چیزی که ازش بی خبرم دلیل عدم حمایت و اجازه و ... ست . ممنون از اینکه به بحث اهمیت دادی . امیدوارم با پیدا کردن جواب این سوالات ابهامی در بین نباشه . هم برای ما و هم برای شما و هم برای همه !