پاورلیفتر

بدان که خداوند بر همه چیز آگاه است . پس بنگر که چگونه باید باشی ...

پاورلیفتر

بدان که خداوند بر همه چیز آگاه است . پس بنگر که چگونه باید باشی ...

نتایج مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی جهان 2008 کانادا

مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی جهان زیر نظر فدراسیون جهانی پاورلیفتینگ IPF برگزار شد و نتایج زیر به دست اومد . از نکات قابل ذکر عدم حضور تیم ملی روسیه یکی از قدرتمند ترین مدعیان به دلیل محرومیت و شدت عمل و سخت گیری در آزمایش و تست دوپینگ از سوی وادا بود .


در این دوره از مسابقات تنها دو نفر موفق به رکورد شکنی گردیدند:

یاروسلاو اولچ لهستانی توانست با مهار وزنه 360 کیلوگرمی در اسکوات و رسیدن به حدنصاب880 کیلوگرم رکورد اسکوات و مجموع دسته 75 کیلوگرم را به نام خود ثبت کند.

از افتخارات این ورزشکار می توان به قهرمانی سالهای 2001 الی 2006 دسته 67.5 جهان  و داشتن 5 رکورد جهان اشاره کرد. وی همچنین در سال 2007 با صعود به دسته 75 کیلوگرم قهرمانی این دسته را نیز از آن خود کرد.

اولچ توانست عنوان قهرمان قهرمانان این دوره از مسابقات را نیز به دست آورد.

در دسته 82.5 یان ویجیرا از لهستان توانست با پرس وزنه 262.5 کیلوگرمی رکورد این

حرکت  را که به نام خود وی بود ترقی دهد.

جوان ترین ورزشکار این دوره الکساندر شپل از اوکراین با 21 سال سن بود که مقام قهرمانی دسته 125 کیلوگرم را از آن خود کرد.

عنوان مسن ترین ورزشکار این دوره از مسابقات طبق معمول هر سال به هیرویوکی ایساگاوا از ژاپن با 55 سال سن رسید. وی به مقام نایب قهرمانی دسته 56 کیلوگرم رسید.

جانی والکوست از سوئد با وزن 164 کیلوگرم ،سنگین وزن ترین ورزشکار مسابقات بود.

سنگین ترین اسکوات متعلق به الکساندر شپل بود که در این حرکت وزنه 415 کیلوگرمی رامهار کرد.

جانی والکوست نیز در حرکت پرس سینه 332.5 کیلوگرم را پرس کرد و عنوان سنگین ترین لیفت نیز به الکساندر شپل رسید که توانست وزنه 372.5 کیلوگرمی را لیفت کند.

در نتیجه تیمی اوکراین قهرمان شد و لهستان و آمریکا به ترتیب در مکانهای دوم و سوم قرار گرفتند.

ضمن اینکه از آقای جمشید بابایی قانع برای زحمتی که جهت گردآوری این مطالب کشیدن تشکر میکنم .

متاسفانه این نتایج در برخی سایت ها از جمله Bodybuilding.ir کپی شده ، بدون اینکه اسمی از گردآورنده و مبنع خبر ذکر شده باشه که و.اقعا جای تاسف داره که هنوز با چنین مسائلی درگیریم.


ادامه مطلب ...

کپی مطالب پاورلیفتر در برخی سایت ها

سلام به همه همراهان عزیزم .

خبر دادند که برخی مطالب و عکس های پاورلیفتر در سایت ها و بلاگ هایی استفاده شده . ( در واقع کپی شده ) ! در حالی که نه تنها اسمی از پاورلیفتر به عنوان منبع خبر ذکر نشده بلکه راوی هیچ زحمتی هم در مورد Edit  یا تغییر شکل ظاهری و ... مطلب به خودش نداده !

از شما دوستان و همراهان خواهش میکنم اگه با همچین مورد هایی برخورد کردین به پاورلیفتر اطلاع بدین تا شاید لاقل از تحریف مطالب بتونم جلوگیری کنم .

درسته که تو کشور ما فعلا خبری از CopyRight و حق نشر و ... نیست . اما انصاف هم چیز خوبیه !

من با پخش خبر و مطالبم ( حتی در قسمت پرسش و پاسخ ) مخالفتی ندارم و دلیل Open گذاشتن Source و کپی مطالب و عکس ها هم همینه . اما نه اینکه سواستفاده ای در قبالش صورت بگیره .

همین الان خیلی فروم ها و بلاگ ها از عکس ها و خبرها و ... من دارن استفاده میکنن . اما با اطلاع بنده . 


نماینده لاهیجان در راه مسابقات آسیایی

بعد از درخشش پاورلیفتر های لاهیجانی در مسابقات قهرمانی کشور اینبار مراد شمس سلیمی پاورلیفتر دسته  82.5 باشگاه ارسلان در راه مسابقات پرس سینه قهرمانی آسیا در هنگ کنگ تمرینات فشرده ای رو دنبال میکنه .
جای تعجبه که با این اوصاف هنوز کم کاری و بی خبری در بین اهالی ورزش و مطبوعات و ... استان که هیچ ! شهرستان ، موج میزنه و خبری از حمایت و ... نیست که نیست . دردی که گریبان برخی رشته های ورزشی شهر رو گرفته به ظاهر با تغییر این مدیر  و آن مدیر قابل درمان نیست و باید به فکر چاره ای نو بود !
از این لحن تند عذر میخوام اما وقتی در کنار مدیر مسئولی قرار میگیرم که بی اهمیت ترین مسائل شهر رو به عنوان اول نشریه ش تبدیل میکنه و هنوز از موجودیت یه رشته ورزشی ! ( بماند که مدال آور باشد یا نباشد ! ) بی خبره  نمیدونم باید چه عکس العملی نشون بدم !
برای مراد شمس سلیمی نوجوان خوب لاهیجی و مربی دلسوز و کاربلد تیممون آقای بابایی هم آرزوی موفقیت دارم .
به امید روزی که ورزش و ورزشکاران به جایگاه اصلی خودش دست پیدا کنند .

ارسلان لاهیجان با افتخار بازگشت !

بالاخره مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی باشگاه های کشور هم به پایان رسید و تیم ارسلان لاهیجان تونست به عنوان دومی این رقابت ها دست پیدا کنه .

همونطوری که انتظار میرفت بچه های تیم با قدرت ظاهر شدند و باید گفت جز تیم قدرتمند ملی حفاری که هر سال با تدارک قوی در مسابقات داخلی و خارجی شرکت میکنه تیمی نبود که یارای مقابله با تیم ارسلان لاهیجان رو داشته باشه .

این مسابقات با حضور 26 تیم از 17 استان کشور در تهران برگزار شد و تیم ارسلان لاهیجان با 56 امتیاز بعد از تیم ملی حفاری و بالاتر از تیم هایی چون شهید محسنی دزفول ، تیم های اهواز ، فارس ، تهران ، همدان ، ایلام ، کرمانشاه ، قزوین ، خراسان رضوی ، سمنان ، تبریز و ... قرار گرفت .

نتایج انفرادی پاورلیفتر های ارسلان ( رده بزرگسالان ) :

سید احمد احمد زاده در دسته 60 کیلو به مقام اول دست یافت . سلیمان اکبری در وزن 75 کیلو ، امین خشنود در 82.5 ، مسعود رمضانی در 100 ، ایمان خشنود در 110 و حامد گنجه خسروی در 125 کیلوگرم به مقام دوم دست پیدا کردند .

مراد شمس سلیمی ، مرتضی خدیو ، امین خشنود به عنوان مربی و محمود محمدی به عنوان سرپرست تیم رو همراهی کردند .

به مربی خوبمون آقای جمشید بابایی قانع هم تبریک میگیم این پیروزی رو . امیدوارم این نتایج مهر تاییدی باشه بر روی شایستگی ایشون و جوابی باشه بر نگاه منتقد اما مغرضانه برخی افراد.خوشحالی که میبینیم  کسی که مسئولیت کمیته فنی پاورلیفتینگ کشور رو بر عهده میگیره از پس امتحانش هم خوب بر اومده .

نتایج کامل این رقابت ها رو میتونین اینجا مشاهده کنین . ( وب اختصاصی جمشید بابایی )

WPC ( پاورلیفتینگ حرفه ای ) در ایران

این روز ها صحبت از پا گرفتن تشکل هایی در پاورلیفتینگ ایران به گوش میرسه و امیدوارم که بتونه نوید بخش ارتقای سطح کیفی و شکوفا شدن هر چه بیشتر این ورزش محجور و در عین حال پر مدال برای ایران باشه .هنوز مدت زیادی از تشکیل انجمن یا در واقع سبک Raw Powerlifting که به عنوان پاورلیفتینگ بدون لوازم ازش یاد میشه ، توسط آرین سالاریان نمیگذره که مهدی فاطمی هم اقدام به معرفی انجمنی تحت عنوان WPC یا به عبارتی پاورلیفتینگ حرفه ای کرده و اعضای سرپرستی و مدیریت این انجمن هم معرفی شدند و شروع به کار کردند .

به هر حال امیدوارم تشکیل چنین گروههایی که به نظر من هدفش گسترش پاورلیفتینگ در سطحی فراگیره به ضرر این ورزش تموم نشه ! فکر میکنم آرزوی قلبی تموم پاورلیفتر های ایران اینه که محیطی بدون جنجال و درگیری سرد ! یا گرم ! فراهم باشه و مسابقات حالا در هر سبکی که میخواد بر گزار شه به بهترین نحو دنبال و پراکندگی و جنگ قدرت تو کار نباشه !

( سعی کردم خیلی سر بسته تمومش کنم ! )

مسابقات WPC در سطح فوق العاده سنگینی برگزار میشه . قوانینی که در مورد لوازم مسابقه و دوپینگ و ... براش در نظر گرفته شده این امکان رو میده تا پاورلیفتر ها بتونن رکوردهایی در سطحی به مراتب بالاتر از Raw و مسابقات فعلی پاورلیفتینگ به جا بزارن .

مسابقات WPC در سطح حرفه ای های این ورزش قرار داره و یه سری از قوانینش رو میبینین :

اطلاعاتی در مورد پاورلیفتینگ WPC

تو حرکت اسکوات از Brief و سوت های ۲ جداره استفاده میشه . تو حرکت پرس سینه از Bench Shirt دو جداره استفاده میشه که البته پشت این پیرهن پرس بازه . ( نمونش رو تو پرس های Scot Mendelson رکورد دار پرس سینه جهان میتونین ببینین ) . در حرکت لیفت هم از سوت ۲ جداره استفاده میشه . کمربند هم تفاوتی با بقیه نداره . اما وزن میله در حرکت اسکوات ۲۵(یعنی 5 کیلو بیشتر از حالت عادی ) و با قفل میله ۳۰ کیلوگرم میشه . میله حرکت لیفت متفاوته و ۲۰ کیلو با ضخامتی کمتره تا میله راحت تر تو دست لیفتر قرار بگیره . پایه اسکوات یا Rack اسکوات این مسابقات به علت سنگین بودن بیش ار حد وزنه ها با این شکل ساخته شده که پاورلیفتر درون Rack هیچ حرکتی به عقب نداره و همان نقطه که وزنه رو از روی Rack بلند میکنه وزنه رو اسکوات میکنه . طول زانوبند ها ۲.۵ متر یعنی نیم متر بیشتر از حالت عادی و مچ بند ها هم از یک متر بیشتر هم مجازه . مقدار Ok نشستن Squat هم مثل قوانین IPF تصویب شده .


مهیج ترین مسابقات پاور از لحاظ جابجایی رکورد ها رو میتونیم WPC بنامیم ! قهرمانان فعلی پاورلیفتینگ حرفه ای رو در 4 دسته وزنی این سبک معرفی کردم :

Oleksandr Kutcher : ( رکورد دار دسته سبک وزن )

Squat : 375 کیلوگرم . Bench Press : 235 کیلوگرم . Dead Lift : 315 کیلوگرم . مجموع : 925 کیلوگرم .

Dondell Blue : ( رکورد دار دسته میان وزن )


Squat : 432.5 کیلوگرم . Bench Press : 347.5 کیلوگرم . Dead Lift : 337.5 کیلوگرم . مجموع : 1117.5 کیلوگرم !

Evgen Yarymbash : ( رکورد دار دسته سنگین وزن )

Squat : 510 کیلوگرم . Bench Press : 330 کیلوگرم . Dead Lift : 370 کیلوگرم . مجموع : 1210 کیلوگرم !

Andy Bolton : ( رکورد دار دسته فوق سنگین )

Squat : 550.5 کیلوگرم . Bench Press : 305 کیلوگرم . Dead Lift : 417.5 کیلوگرم . مجموع : 1270 کیلوگرم !

نظرات و پیشنهادات خودتونو با پاورلیفتر در میون بزارین . در ضمن پاورلیفتر از در میون گذاشتن تحلیل و گزارش و عکس و ... شما در وب استقبال میکنه .